Proosten met Warsteiner

Warsteiner's Tulpglazen tot kunst verheven

Voor het derde jaar op rij brengt familiebrouwerij Warsteiner een speciale reeks Art Collection glazen uit. De drie limited edition glazen zijn dit jaar vormgegeven door drie Europese illustrators. 

02 augustus 2017 om 09:15


Europese illustrators voor Warsteiner glazen

Het Nederlandse BoomArtwork (Eric van den Boom), de Duitse Andy Gellenberg en het Italiaanse artistieke team Art of Sool hebben ieder een uniek tulpglas ontworpen voor het thema van dit jaar: One of the world’s biggest small family breweries. Met deze kunstcollectie onderstreept Warsteiner haar betrokkenheid en passie voor kunst en design.

One of the worlds biggest small family breweries

In 1753 opende de familie Cramer een brouwerij in het Duitse Warstein omdat de omstandigheden hier, dichtbij de beste ingrediënten, ideaal waren. Met die natuurlijke ingrediënten, het vakmanschap en de gastvrijheid van de brouwersfamilie maakt Warsteiner sindsdien het verschil.

Catharina Cramer, 9e generatie en trotse eigenaresse, geeft vandaag de dag leiding aan de brouwerij. Voor het brouwen gebruikt Warsteiner de modernste technieken en wordt tegelijkertijd de familietraditie gekoesterd. De drie kunstenaars hebben zich hierdoor laten inspireren en hebben dit weten te vertalen in hun artwork.

Warsteiner Tulpglas voltappen

Nederlander ontwerpt uniek design voor Tulpglas

Drie artiesten maakten dit jaar een ontwerp voor de tulpglazen, zo ook de Nederlander Eric van den Boom, ook wel bekend als BoomArtwork. De stijl van de Nederlandse illustrator typeert zich door kleurrijke patronen, sterke lijnen en vintage details. “In mijn ontwerp heb ik groei centraal gezet. De groei van een kleine familiebrouwerij naar één van de grotere brouwerijen ter wereld,” zegt Eric van den Boom over zijn eigen ontwerp.

“Door de vaste plek van het Warsteiner logo op het glas, was het een leuke uitdaging om de illustratie eromheen te ontwerpen. In het ontwerp heb ik het logo als een zon gebruikt die met haar stralen ervoor zorgt dat alles groeit, bloeit, leeft en ontwikkelt.”

Eric van den Boom met zijn Warsteiner design

De overige twee artiesten die dit jaar meewerken aan de Warsteiner Art Collection, hebben beiden op hun eigen manier hun sporen verdiend binnen de internationale kunstwereld:

* Andy Gellenberg is een Duitse ontwerper, illustrator en kunstenaar. Gebruikmakend van collages, letterkunst, patronen en tekeningen, creëert hij met zijn kunstwerken een pop-art gevoel. Hij werkt samen met internationale partijen binnen o.a. de muziek, mode en magazines. -

* Art of Sool is een Italiaans artistiek team gevormd door 3 kunstenaars: Neim, IlClod en MATW. De groep is actief in vele grafische kunstvormen en de stijl wordt gekenmerkt door hun unieke aanpak van “tekeningen door drie handen”, waarbij het uitgangspunt altijd hun illustraties uit de losse pols zijn.

Het verschil zit ‘m in het Tulpglas

Al jaren lang is het unieke Tulpglas van Warsteiner een icoon voor binnen- en buitenlandse kunstenaars. Het glas zag het levenslicht in 1969 en werd gecreëerd door de beroemde Duitse ontwerper Hermann Hoffmann. Het Tulpglas is jaren later door pop-art legende Andy Warhol vereeuwigd op één van zijn doeken.

Verkrijgbaarheid

Bij aankoop van een krat Warsteiner Premium Pils in geselecteerde Nederlandse supermarkten of bij Gall & Gall krijgen consumenten één glas gratis. De kunstzinnige Tulpglazen staan in speciale displays tentoongesteld. De actie start vanaf 31 juli bij Gall & Gall en duurt één week.

Daarnaast zullen de Art-glazen in verschillende Warsteiner-horecagelegenheden worden uitgeserveerd. Ook lanceert Warsteiner binnenkort een eigen webshop, waar consumenten de Art Collection glazen kunnen kopen voor €4,99 per glas. Ga naar www.warsteiner.nl/artcollection2017 voor alle informatie over de nieuwste Art Collection.

Warsteiner ART Tulpglazen 2017

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Leffe

Vol Leven: Chesterfield
Sfeervolle reclame van Leffe genaamd vol leven: Chesterfield. In deze reclame van Leffe staat rust en tijd centraal. Dit maakt deze commercial speciaal.

Meer reclames van Leffe