Peroni Nastro Azzurro
Wereldwijd wordt Peroni Nastro Azzurro geserveerd in meer dan 70 landen, maar in geen enkel land ter wereld wordt dit bier vers getapt uit een biertank. Met deze innovatie wordt niet alleen de forse groeiambitie van het merk extra kracht bijgezet, maar worden ook grote stappen gezet op duurzaamheidsgebied.
In Nederland gebrouwen volgens Italiaans recept
Dit internationale premium pils speelt ook binnen Koninklijke Grolsch een belangrijke strategische rol. In het kader van het verder uitbouwen van het merk heeft er in de brouwerij een complex project plaatsgevonden om de productie van Peroni lokaal mogelijk te maken en exact de smaak te brouwen zoals die in Italië is.
De collega’s uit Rome, Bari en Padova, hebben het unieke recept vastgelegd in een zogenaamde ‘brand technical footprint’, waardoor de meesterbrouwers van Koninklijke Grolsch het Italiaanse bier nu exact gelijk aan de Italiaanse kwaliteit kunnen brouwen.
Grote verbeterstap qua duurzaamheid
Door het volumineuze tankbier in Nederland te brouwen en af te vullen in tanks, voorkomt Koninklijke Grolsch vele onnodige kilometers, voor dit jaar ongeveer 240.000km en dus CO2-uitstoot tussen Italië en Nederland. Dit sluit naadloos aan bij de ambitie van Koninklijke Grolsch om een volledig klimaatneutrale brouwerij te zijn . Naast het tankbier worden de 19.5 en 50l fusten ook in Enschede afgevuld, de stijlvolle fles en het Peroni blik blijven vooralsnog uit Italië komen.
Forse groeiambities
´ We hebben het merk Peroni Nastro Azzurro zeer zorgvuldig gebouwd in de Nederlandse markt. Gestart als hippe flessen propositie voor ambitieuze Randstedelingen, verder doorontwikkeld als tapbier exclusief in de Nederlandse horeca. Sinds een paar jaar ook selectief verkrijgbaar in de supermarkt, waarbij we nu het moment te pakken hebben om het merk verder uit te rollen. Sinds maart is Peroni en zijn alcoholvrije versie Peroni 0.0% zowel verkrijgbaar in de horeca als bij alle supermarkten. En vanaf april zijn we dus ook gestart met lokaal gebrouwen tankbier voor een groot aantal horeca gelegenheden - een belangrijke stap voor ons om het merk de grootsheid te geven die het echt verdient, en de echte Italiaanse passie en flair naar de Nederlandse consument te brengen. Natuurlijk volgt er ook een landelijke communicatie, zodat het merk het hele jaar door onder de aandacht is ', aldus Floris van den Berg, Head of On Trade bij Koninklijke Grolsch.