Vaccinatieprogramma bier
Het vaccinatieprogramma is een enorme klus. Zo’n grote en essentiële operatie wil de Wispe Brouwerij niet stilletjes voorbij laten gaan. De Weesper brouwer introduceert daarom vandaag het Gefelicivaccineerd bier. Een bier om na het vaccineren mee te proosten en vooruit te kijken op de dag dat alles weer mag. Met het Gefelicivaccineerd bier zamelt de brouwer bovendien geld in voor het Rode Kruis die de meest kwetsbaren tijdens deze crisis steunt.
De miljoenste prik is deze week gezet, een mijlpaal. Iedere Nederlander die zich laat vaccineren is een stap dichterbij het einde van de crisis. Dat verdient een positief statement. Om het vaccinatieprogramma en moment van vaccineren te vieren introduceert de brouwer het Gefelicivaccineerd bier. Iedereen kan nu een dosis bestellen voor zichzelf of een ander die het verdient.
Steun aan de meest kwetsbaren
Het coronavirus raakt mensen in verschillende mate. Om de meest kwetsbaren tijdens deze crisis te steunen, doneert de Wispe Brouwerij 25% van de verkoopopbrengst van het Gefelicivaccineerd bier aan het Rode Kruis. Het Rode Kruis helpt bij het vaccineren, geeft voedselhulp, onderdak en psychosociale hulp. Het is de grootste hulpoperatie van het Rode Kruis sinds de Watersnoodramp in 1953. Met de aankoop van een Gefelicivaccineerd bier worden zo ook de meest kwetsbaren tijdens de crisis gesteund.
Gefelicivaccineerd bier
Het Gefelicivaccineerd bier is een volmoutige Tripel (7,6%) met zoete tonen. Een zwaarder bier tijdens een zware periode. Met een verwijzing dat na het zuur weer het zoet komt. De brouwer heeft meerdere subtiele hints in het ontwerp verwerkt die verder ontdekt kunnen worden.
De Wispe Brouwerij heeft Mitra als verkooppartner in de hand genomen. Daarnaast verkoopt de brouwer dit eenmalige bier online via de eigen webshop.