Amstel reclame met de naam 'Hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen'. In de commercial zien we één van de drie Amstel vrienden vertellen over een groot succes tijdens het bowlen. Meer reclames van Amstel Pilsener
Soort reclame
Reclame van
Van brouwerij
Uitgebracht in
Toegevoegd op
2 januari 2024
Amstel en vriendschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door de jaren heen wisselde de invulling van dit thema, maar sinds de nieuwe ‘drie vrienden campagne’ die in 2021 nieuw leven werd ingeblazen, is Amstel teruggekeerd naar de kern: mensen herinneren aan de goede band met hun vrienden. Onder het genot van een goed glas bier uiteraard.
Thijs Gussenhoven, Marketing Manager Amstel: ‘Met vriendschap heeft Amstel één van de mooiste menselijke thema’s in het DNA. Met deze campagne sturen we op herkenning, op dat gevoel dat je je vrienden aanstoot en zegt: ‘Dat gaat bij ons ook zo’. ‘Iedere vriendengroep heeft een verhaal of avontuur dat over de tijd mooier en mooier wordt’. We gingen op zoek naar een herkenbaar moment waar veel mensen zich mee kunnen identificeren, een typisch Amstelmoment. Dit werd een moment op een bowlingbaan. Een plek die goed aansluit bij het brede publiek van Amstel en waar een goed glas bier van nature aanwezig is. Bijna iedereen gaat wel eens bowlen. Dat maakt dat erin bijna iedere vriendengroep wel een verhaal is over een worp waarbij iets goed misging. In dit geval gooit één van de vrienden een strike, maar de manier waarop deze tot stand komt wordt tijdens gesprekken in de kroeg steeds verder aangedikt.’
Speciaal voor de Vrienden van Amstel Live 2024 is onderstaande extended versie van de reclame gemaakt.