Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

In De Boot

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

In De Boot

Dit spel wordt gespeeld met speelkaarten. Het is de bedoeling om te raden wat voor kaart jij gaat krijgen.

Kaarten
  • Categorie:

    Kaartspel

  • Min. deelnemers:

    2

  • Max. deelnemers:

    Geen maximum

  • Moeilijkheidsgraad:

    Gemiddeld

  • Niveau:

    Beginnende drinkers

  • Tijdsduur:

    Onbekend

  • Toegevoegd door:

    Kelsey vand er Heijden

Reviews

Nog geen reviews voor In De Boot. Schrijf als eerste een review over dit bier.

Benodigdheden

Voor dit spel heb je speelkaarten en voldoende drank nodig.


Spelregels van In De Boot

Het werkt als volgt. Beginnend bij de linkerbuurman van de van te voren benoemde dealer, moet iedereen (met de klok mee) een aantal rondes spelen.

RONDE 1
De dealer stelt de volgende vraag: rood of zwart. De speler moet nu kiezen: is het een rode kaart of een zwarte kaart.  Nadat de speler heeft gekozen wordt de kaart omgedraaid. Heeft de speler het goed, dan mag hij/zij iemand een slok bier geven. Heeft hij/zij het fout, dan moet hij/zij zelf een slok nemen. Iedereen moet deze ronde doen, inclusief de dealer.
 
RONDE 2
Deze ronde werkt precies hetzelfde, behalve dat er nu moet gekozen worden uit: hoger of lager. Het gaat dan om de kaart die je in de eerste ronde hebt gekregen.
 
RONDE 3
Ook de derde ronde werkt hetzelfde, maar in deze rond wordt er gevraagd: er binnen of er buiten? Het gaat dan om de twee kaarten die je vorige twee rondes hebt gekregen.
 
RONDE 4
Ronde 4 gaat weer hetzelfde. Dit keer is de vraag: Welke soort (klaver, harten, schopper, ruiter)? Deze vraag staat los van de vorige drie gekregen kaarten.
Na deze vier rondes wordt gecontroleerd of er niet vier dezelfde kaarten uit het spel zijn. Als dat wel het geval is moeten de kaarten uit het spel worden gehaald (als één iemand er meerdere heeft, hoeft hij/zij er maar één in te leveren). De spelers krijgen voor deze kaarten nieuwe kaarten uit het spel kaarten.
 
RONDE 5
In ronde 5 worden er twee rijen van vijf kaarten op de tafel gelegd (op zijn kop). De dealer bepaalt welke rijen 'geven' en 'nemen'  heten. Te beginnen bij de rij die 'nemen' heet wordt de eerste kaart omgedraaid. Deze betekent één nemen. Heb jij een kaart die overeenkomt met de kaart die net is omgedraaid dan moet jij dus één slok nemen (heb je er twee dan moet je twee slokken nemen enz.). De tweede kaart die wortd omgedraaid betekent twee nemen. Heb jij een kaart die daarmee overeenkomt, dan moet jij twee slokken nemen. De derde kaart is drie slokken enz. De tweede rij is 'geven'. De eerste kaart is weer één, de tweede twee slokken etc.5. Maar dit keer als jouw kaart overeenkomt, mag je een slok geven! Als je kaarten op zijn ben je uit het spel. Als een kaart voor de tweede keer in de rij geven of nemen tevoorschijn komt, dan moet er een nieuwe kaart worden getrokken (is die kaart ook al geweest, dan weer een nieuwe enz.).
 
RONDE 6
De spelers die nog kaarten over hebben komen in de halve finale (ronde 6) terecht. Hierbij worden door de dealer de kaarten van de stapel om de beurt in het midden gelegd (gewoon één stapel). Als jouw kaart er bij ligt, moet je hem erop leggen en ben je uit het spel. Als twee of meerdere spelers alleen nog maar dezelfde kaart over hebben, gaat het om snelheid. Je mag jouw eigen kaart dan overal op de tafel neerleggen, maar je mag hem niet aanraken (behalve om hem op de tafel te leggen). De laatste die zijn kaart op de overeenkomende kaart op de stapel in het midden legt, komt 'in de boot (de finale)'.
 
IN DE BOOT (RONDE 7)
In de boot werkt bijna hetzelfde als de eerste vier rondes. Alleen wordt deze ronde maar met één speler gespeeld èn als je een kaart fout raadt dan moet je weer opnieuw beginnen. Voorbeeld: Dealer: 'rood of zwart?' Speler: 'rood' (kaart wordt omgedraaid: harten 9). Dealer: goed, erboven of erbeneden. Speler: erbeneden (kaart wordt omgedraaid: schoppen 4). Dealer: goed. erbinnen of erbuiten? Speler: erbuiten (kaart wordt omgedraaid: klaver aas). Dealer: goed. Welke soort? Speler: klaver (kaart wordt omgedraaid: schoppen 2). Dealer: fout. Rood of zwart?
enz. enz. Totdat de speler alle 4 de rondes goed heeft of totdat de kaarten op zijn!