Zo’n 14.000 bezoekers kwamen het afgelopen weekend af op de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij ruim 100 brouwerijen hun deuren openden.
Dit is wederom een groei ten opzichte van eerdere jaren.
De Nederlandse Brouwerijdagen golden als de afsluiting van de 6e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Van 11 t/m 21 mei stond bier van eigen bodem centraal en kon men door het hele land genieten van o.a. proeverijen, biermenu’s, biervaarten, bierwandeltochten en bierfestivals.
In 2018 zal de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van 24 mei t/m 3 juni. Ook dan wordt ‘De Week’ weer afgetrapt met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag van 24 t/m 26 mei, en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni.
Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is tevreden over deze editie: “De Week van het Nederlandse Bier 2017 was wederom een groot succes! Het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk was op bijna alle drie de dagen volledig uitverkocht, en ook de Nederlandse Brouwerijdagen zijn weer enorm goed bezocht. Het is fantastisch om te zien hoe de Week van het Nederlandse Bier leeft; talloze ondernemers haakten aan op ‘De Week’ door allerlei bier-activiteiten te organiseren. Zelfs een boekhandel deed mee door boeken over bier aan te prijzen. We kijken nu alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier in 2018!”