Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

AB InBev | Bidfood | bier en spijs | horeca

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

AB InBev en Bidfood gaan bier en spijs in horeca naar hoger plan tillen

29 maart 2019 om 11:14

Bierbrouwerij AB InBev en groothandel Bidfood gaan intensiever samenwerken om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten in de horeca. 

Leffe met mosselen
Bieren van AB InBev
Anheuser-Busch InBev logo

Samenwerkingsovereenkomst

De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s. Als startschot voor de vernieuwde samenwerking stappen Bidfood en AB InBev in als partner van Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, deze week gelanceerd door Railpromo.

Dinner Train

Lees ook

Bier en spijs

Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs  een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. Steeds meer consumenten ontdekken hoe veelzijdig bier is. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen, door een totaalpakket van bier en spijs aan te bieden. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”.

Dinner Train

Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “We zijn blij met de vernieuwde samenwerking met Bierbrouwerij AB InBev, want samen kunnen we nog beter tegemoet komen aan de wensen van horecaondernemers. Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen”.