Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

AB InBev lanceert het family talk programma

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

AB InBev lanceert het family talk programma

26 september 2011 om 11:59

AB InBev heeft het Family Talk programma geïntroduceerd dat drinken door kinderen probeert te voorkomen door het aanmoedigen van open en eerlijke communicatie tussen ouders en hun kinderen.

abinbv

Lees ook

inbev family talk Het programma werd tijdens de tweede Global Beer Responsible Day van AB InBev gelanceerd in meer dan 20 markten. De werknemers van InBev Nederland bezochten verschillende supermarkten en het pretpark Walibi om consumenten te informeren over het Family Talk programma, die online te vinden is op www.familytalkonline.nl. Ook werden de bezoekers van de brouwerij in Arcen geinformeerd over het programma.

“We brouwen onze producten met passie en trots waar de consument op een verantwoorde manier van kan genieten. Achter overmatig alcoholgebruik, of alcoholgebruik door kinderen staan wij niet. Wij zijn namelijk ook ouders”, zegt commercieel directeur Remco Boerefijn.

AB InBev investeert in het promoten van verantwoorde alcoholconsumptie via eigen campagnes zoals het Jupiler League Pro Supporter programma. Verder werken we samen met diverse partners, zoals de overheid, industrie en andere instanties zoals Stichting Verantwoord Alcoholgebruik door middel van gemeenschappelijke initiatieven zoals de Bob-campagne en het ‘geen 16, geen druppel’ logo.”

AB InBev erkent dat ouders de grootste invloed hebben op beslissingen met betrekking tot alcoholconsumptie van hun kinderen. Het programma Family Talk is ontworpen om ouders te helpen het drinken door minderjarige kinderen te voorkomen door het aanmoedigen van open en eerlijke communicatie. Het programma is oorspronkelijk voor onze Amerikaanse markt ontworpen door een panel van interne en externe adviseurs, gezinstherapeuten, kinderpsychologen en experts op het gebied van alcoholbehandeling. Aangezien het in Amerika een groot succes is, wordt Family Talk nu ook in Nederland geïntroduceerd.

Medewerkers van AB InBev hebben vandaag flyers en hulpgidsen uitgedeeld met de belangrijkste elementen van het Family Talk programma. Hierin staan bijvoorbeeld 6 tips met betrekking tot het bespreken van het drinken van alcohol. Dit hebben de medewerkers gedaan in verschillende supermarkten in Nederland en bij het pretpark Walibi. Daarnaast zijn de flyers en hulpgidsen uitgedeeld tijdens onze rondleidingen in de brouwerij te Arcen.

Cookie instellingen