Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

AB InBev verkoopt meer bier | Corona in coronacrisis

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

AB InBev verkoopt meer bier ondanks coronacrisis

03 november 2020 om 15:40

AB InBev heeft ondanks de Coronacrisis meer bier verkocht in het derde kwartaal dan in dezelfde periode vorig jaar. De wereldwijde omzet kwam vier procent hoger uit. 

Verschillende merken bier van AB InBev naast elkaar op een houten tafel
Bud King of Beers
Corona bier

Omzet AB InBev

AB InBev Logo Het mag verrassend genoemd worden dat de omzet van de grootste brouwer ter wereld steeg in het derde kwartaal ondanks de wereldwijde restricties door het coronavirus. Ondanks de teruglopende bieromzet in de afgelopen crisismaanden heeft AB InBev in het derde kwartaal toch meer bier weten te verkopen. Vooral in Brazilië en de VS, waar AB Inbev scoort met biermerken zoals Stella Artois, Bud en Corona, vonden de bieren gretig aftrek. Dit heeft vermoedelijk te maken met de overheidssubsidies die zijn verstrekt om consumenten te ondersteunen.Ondanks de hoger omzet zag de brouwer de winst in het derde kwartaal dalen van 2,41 miljard dollar in 2019 tot 1,58 miljard dollar in 2020. 

Als we kijken naar de eerste negen maanden van 2020 dan heeft AB InBev echter 6,8% minder omzet gedraaid vergeleken met 2019 en kelderde de winst van 7,1 miljard dollar tot 1,65 miljard dollar. Bekijk het uitgebreide rapport van AB InBev voor meer informatie. 

Lees ook

Corona in coronatijd

Waar het in eerste instantie leek dat het biermerk Corona flink zou lijden onder het gelijknamige virus, neemt het Mexicaanse biermerk AB InBev nu in verschillende markten op sleeptouw. In Mexico, Canada en Argentinië wordt Corona genoemd als een van de aanjagers van het succes in het derde kwartaal.