'Bier ook voor overdag'
Alcoholvrij bier is samen met speciaalbier nog steeds een van de hardst groeiende segmenten in de biercategorie. Bavaria is marktleider in het alcoholvrij segment in Nederland. Door de verschillende innovaties in het segment in de afgelopen twee jaar is het aantal kopers van alcoholvrij bier bijna verdubbeld. Ruim 10% van de Nederlanders drinkt regelmatig alcoholvrij bier en dit aantal stijgt. Met de verkoop van alcoholvrij bier op tankstations wil Bavaria nu inzetten op nieuwe gebruiksmomenten, onder het motto ‘Bier ook voor overdag’.
Verantwoord alternatief
Peer Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: “Bavaria heeft een rijke historie als het gaat om alcoholvrij bier. Als marktleider hebben we de afgelopen jaren veel in het alcoholvrij segment geïnvesteerd, met als gevolg dat het segment weer springlevend en uiterst relevant is. Alcoholvrij bier is een verantwoord alternatief niet alleen voor regulier pils, maar ook voor vruchtensappen, frisdrank, thee en koffie. Het bevat al het goede van bier zonder de nadelen van alcohol, heeft weinig calorieën en is dorstlessend. Met de introductie in het petrol-kanaal zetten we in op nieuwe gebruiksmomenten, zodat consumenten ook onderweg kunnen genieten van een heerlijk verfrissend biertje.”
Café aan de snelweg
Om de herintroductie van alcoholvrij bier bij tankstations te vieren bouwt Bavaria voor één week het Shell tankstation A4-West om tot Bavaria café. Van dinsdag 23 april tot en met zaterdag 27 april kunnen bezoekers aan de bar gratis Bavaria 0.0% Original bier proeven.
Grotere kaart weergeven