Vanuit verschillende hoeken werd duidelijk dat mensen het jammer vonden dat er niet echt een bierblad op de markt was. Er waren wel serieuze vaktijdschriften, maar voor de doorsnee bierproevende liefhebber, viel het aanbod best tegen. Naar aanleiding daarvan is Gerrit Tulkens, initiatiefnemer voor het nieuwe bierblad, samen met drie medewerkers begonnen aan het tijdschrift.
Hopper
Het nieuwe magazine, genaamd Hopper, mocht zeker geen gewoon tijdschrift zijn: 'Ik wil onze klanten een kijk- en leeservaring bieden die bovendien ook nog duurzaam is. Een magazine dat je dus bewaart omdat je er ideeën in vindt. Dat kon ik enkel door met gepassioneerde bierredacteurs en vakfotografen samen te werken.'
Hopper is niet alleen voor mannen, ook voor vrouwen is er genoeg leesvoer. Zo is er gelet op de toenemende belangstelling van bier met een culinaire delicatesse en het zogenaamde foodpairing.
Inhoud
Wel 228 pagina's dik is de eerste editie van Hopper. Het is opgedeeld in drie verschillende blokken. Het eerste deel is een klassieke gedeelte waar Hopper zich richt op bier, brouwers en brouwerijen. In het tweede deel worden toeristische mogelijkheden besproken, zoals een brouwerij bezoek of een fietstocht in het kader van bier. In het derde deel wordt vooral de consument aan het woord gelaten, aan de hand van proeverijen en beoordelingen. De doelgroep van Hopper is internationaal, vanaf december zouden ze graag een Engelstalige versie uitbrengen.