Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bieractie C1000 netje binnen de normen van de reclamecode

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bieractie C1000 binnen de normen van de reclamecode

21 juni 2012 om 13:54

Nederland hanteert een stelsel van zelfregulering als het gaat om reclame voor alcoholhoudende dranken gericht op jongeren. De branche heeft hiervoor een Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken opgesteld. De onlangs gehouden actie van C1000 valt binnen de regels van de reclamecode.

Lees ook

Het kabinet hecht veel waarde aan de zelfregulering, stelt minister Schippers, mede gelet op de langs die weg reeds bereikte beperkingen van reclame. Daarom is het kabinet niet van plan verdere wettelijke maatregelen te nemen. De minister is voorstander van een aanpak op lokale schaal om het alcoholgebruik van jongeren aan te pakken. De gewijzigde Drank- en Horecawet biedt daartoe voldoende medewerking. In deze wet zijn extra bevoegdheden opgenomen, om het voor burgemeesters op lokaal niveau makkelijker te maken de prijsacties met alcohol tegen te gaan.

Schippers acht deze vorm van lokaal maatwerk, samen met de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken afdoende. Het ministerie van VWS is in zijn algemeenheid in gesprek met het CBL, de brancheorganisatie voor supermarktorganisaties, via het Regulier Overleg Alcoholbeleid. Schippers hoopt wel dat er op lokaal niveau gesprekken met supermarkten plaatsvinden om alcoholgebruik onder jongeren verder te beperken.

Cookie instellingen