Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Brouwerijen die niet focussen op thuisgebruik worden nu harder geraakt

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

'Brouwerijen die niet focussen op thuisgebruik worden nu harder geraakt'

26 mei 2020 om 12:26

Brouwerij Jopen heeft een formule die uit balans bestaat tussen thuisgebruik en horeca. Michel Ordeman verteld over hoe belangrijk dit is in deze coronacrisis.

Michel Ordeman
Logo Jopen brouwerij
Jopen logo

Formule van brouwerij Jopen

De formule van brouwerij Jopen in Haarlem bestaat uit een balans in de afzet aan consumenten thuis en de horeca. Door de coronacrisis viel het horecagedeelte weg, maar Michel Ordeman - eigenaar en directeur van Jopen - ziet dat de craft beer drinkers via supermarkten, slijterijen en via webshops zijn bieren veelvuldig weten te vinden. "Brouwerijen die eigenlijk heel weinig met thuisgebruik doen worden nu harder geraakt dan wanneer je een formule hebt zoals wij die hebben."

Ordeman is bijna geneigd te zeggen dat er vanaf 1 juni 2020 een run komt op de horeca, omdat iedereen elkaar graag weer wil zien. Met een stukje hospitality en slim en creatief plannen binnen de bestaande maatregelen hoopt hij voldoende mensen binnen te halen om de omzet naar het juiste niveau brengen. “Mensen moeten meer gaan plannen en daarin kun je mensen ook een beetje begeleiden. Sorry, vrijdagmiddag 17:00 uur zit al vol, maar wat dacht je van 15:00 of 19:00 uur?

Lees ook

Bekijk het interview dat HorecaNederland.TV had met Michel Ordeman.

Benieuwd naar meer leerzame bier video's? De coronacrisis heeft ook veel creativiteit losgemaakt bij brouwerijen. Bekijk alle initatieven en gevolgen voor bierbrouwers tijdens de coronacrisis

Cookie instellingen