Chouffe onthult een nieuwe look met dezelfde authentieke smaak
01 mei 2025 om 15:07
Biermerk Chouffe krijgt in 2025 een nieuw jasje! Ontdek de vernieuwde look met kabouter Marcel, geïnspireerd door natuur en avontuur, maar met dezelfde vertrouwde smaak.
Nieuwe look voor Chouffe bieren
Meer dan veertig jaar na het begin van zijn avontuur introduceert Chouffeeen frisse visuele identiteit. Deze nieuwe uitstraling weerspiegelt het unieke karakter en de rijke geschiedenis van het merk, zonder iets te veranderen aan de geliefde recepten.
Met kabouter Marcel in de hoofdrol en een sterke focus op natuur en menselijke verbinding, blijft Chouffe hét speciaalbier voor avonturiers en liefhebbers van smaakvol bier.
Van keukenexperiment tot wereldwijd succes
Het verhaal van Chouffe begint in 1982, wanneer twee schoonbroers hun eerste bier brouwen in de kookpotten van hun schoonmoeder, in het Ardense dorp Houffalize. Wat start als een hobby, groeit al snel uit tot een echte brouwerij in een oude boerderij in het nabijgelegen Achouffe. Tien jaar later breidt de brouwerij uit met een eigen brouwzaal en opslagruimte.
De bieren worden internationaal een succes en bereiken bierliefhebbers over de hele wereld. Sinds de overname door de familie Duvel Moortgat blijft het merk groeien en is het uitgegroeid tot een vaste waarde binnen de Belgische speciaalbiersector.
Lees ook
Een nieuwe look, dezelfde vertrouwde smaak
Chouffe weet al meer dan veertig jaar generaties bierliefhebbers te betoveren. Het geheim? Kwalitatieve ingrediënten, ambachtelijk vakmanschap en een vrolijke, toegankelijke uitstraling. Hoewel het bier zelf onveranderd blijft, krijgt de verpakking een moderne make-over.
Het nieuwe design straalt eenvoud, echtheid en gezelligheid uit. Marcel, de iconische kabouter, wordt voortaan staand afgebeeld. De kleuren groen en geel spelen een hoofdrol, strakke lijnen bepalen het beeld, en het dorp Achouffe (waar Brasserie d’Achouffe is gevestigd) staat centraal in de visuele identiteit.
Een ode aan het buitenleven
De vernieuwde uitstraling benadrukt Chouffe’s liefde voor de natuur en voor menselijke verbinding. Buiten zijn, sporten, genieten van het leven – of dat nu in de natuur of de stad is – staat centraal. Chouffe belichaamt een avontuurlijke levensstijl en nodigt uit tot het delen van eenvoudige, warme momenten met anderen.
Met deze frisse start nodigt Chouffe zowel trouwe fans als nieuwe ontdekkingsreizigers uit om het leven te blijven vieren – op een vrolijke, eigenzinnige manier.
Introductie begin 2025
De vernieuwde merkidentiteit vanaf nu geïntroduceerd, te beginnen met La Chouffe. Daarna volgt geleidelijk de rest van het assortiment, samen met vernieuwde communicatiematerialen en promotieartikelen. Verschillende mediacampagnes zullen deze overgang ondersteunen.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
9 reacties
Remco Mous (gast) op 17-05-2025 om 15:53:09
Emy Vanderveken, wat ben jij een droeftoeter. Ik denk dat ze bij la Chouffe blij zijn met de Hollanderkes. Jij mag ze volgens mij niet zo?
Emy Vanderveken (gast) op 10-05-2025 om 15:50:45
De nieuwe look straalt geen Ardenner gezelligheid uit, eerder schreeuwlelijk zoals het overtal aan hollanderkes dat daar komt.
Ben (gast) op 09-05-2025 om 18:55:02
Familiegevoel en warme uitstraling is verdwenen.
Wat krijgen we nou? (gast) op 06-05-2025 om 22:56:48
Een schreeuwerig ontwerp. Iemand (marketing?) heeft vast gezegd: 'We maken er een soort klinische cartoon van. Dat is het helemaal; dat vragen de consumenten!' Waarschijnlijk zijn er door zo'n stropdas ook nog een paar engelse termen tegenaan gegooid en plaf! Daar lag het kille doosje in de schappen. Blij dat ik nog zo'n 'ouderwetse' prent aan de muur heb hangen. Het begon al mis te gaan toen ze die kabouter op zo'n lullig fietsje gingen plakken. Hoop niet dat er nu opeens Heineken in die flesjes zit. Alle gekheid op een stokje: draai het terug, want dit slaat wekelijk nergens op en ik ben gelukkig niet de enige.
Harry (gast) op 06-05-2025 om 19:49:22
Hoe kan je een logo zo verzieken.. zonde
John Kieftenbeld (gast) op 05-05-2025 om 17:56:31
Vernieuwing, is niet altijd verbetering. Alhoewel het de mens eigen is veranderingen niet altijd te waarderen. Van mij had het niet gehoeven. Maar mooi dat ze er zelf blij mee zijn in ieder geval en vooral, dat de smaak hetzelfde blijft. Dat is het allerbelangrijkste.
Kritische bierliefhebber (gast) op 05-05-2025 om 12:58:21
Nieuwe logo is veel te clean. Oude logo is vele malen mooier. Hier heeft een marketing bureau een berg geld aan verdiend, met als resultaat een logo dat niet past bij het merk.
Jochem (gast) op 04-05-2025 om 18:02:25
Allemaal leuk bedacht door mensen die denken dat verandering goed is. Maar de nieuwe tekeningen vind ik zwaar tegen vallen. Je kunt het etiket ook vernieuwen met de oude vertrouwde Marcel. Jammer dit hoor. Gelukkig blijft de smaak wel hetzelfde!
Bart (gast) op 04-05-2025 om 17:56:04
Wij vinden het oude etiket en logo veel mooier en plezierig het nieuwe straalt geen warmte uit!Het ziet er kil en stariel uit! Erg jammer!!Gelukkig is de smaak nog top!!