Veel mannen zijn gek op bier...en voetbal. Daarom heeft de clubleiding van Club Brugge een wel heel speciale actie verzonnen om meer kaarten te verkopen voor de aankomende Play-Off I wedstrijden.
50 vaten en 10.000 glazen
Vorig jaar verkocht de club 16.500 pass-partouts. Voor elke 500 abonnementen die er dit jaar meer worden verkocht wil de club 50 vaten, of terwijl 10.000 glazen bier gaan uitdelen. Met natuurlijk maar een doel: zoveel mogelijk fans naar het Jan Breydel stadion lokken voor de voetbalgevechten in de Play-off I.
De stand van de actie kan worden bijgehouden via de Bruges' Bier Barometer. Op het moment van schrijven (8 maart 2013) staat de teller op 150 gratis vaten Jupiler bier.
Lees ook
Play-Off I
De Play-off I competitie kan wel wat toelichting gebruiken aangezien de Nederlandse competitie, hoe wij die gewend, zijn heel anders in elkaar steekt.
Waar in Nederland alle 18 ploegen het één keer thuis, één keer uit tegen elkaar opnemen zit dit sinds maart 2008 in België een stuk ingewikkelder in elkaar.
Eerst wordt er namelijk 'gewoon' net als in de Nederlandse competitie één keer thuis en één keer uit tegen elkaar gespeeld waarna de balans zal worden opgemaakt wel team in welke Play-off groep valt.
In de eerste groep waarin Club Brugge zich bevindt belanden de ploegen die op plek 1 t/m 6 zijn geëindigd in de competitie. Zij gaan het nogmaals één keer thuis en één keer uit tegen elkaar opnemen waaruit, in combinatie met een speciale puntentelling, de kampioen van België zal worden bepaald.