Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Geen bier reclames voor jeugd op social media

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Geen bier reclames voor jeugd op social media

09 oktober 2011 om 12:25

Reclame-uitingen voor bier, wijn en andere alcoholhoudende dranken mogen niet meer worden voorgeschoteld aan minderjarigen op sociale media.

www.alcoholcode.nl.

Een nieuwe Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken richt zich nu ook op social media. STIVA (Stichting Verantwoord Alchoholgebruik) stelt hierin dat personen die jonger zijn dan 18 jaar geen content mogen ontvangen die betrekking heeft op de marketing van alcohol.

Lees ook

STIVA laat middels een persbericht weten dat ze hiermee willen laten zien dat ze in staat zijn om in te spelen op recente ontwikkelingen, zoals social media. "De alcoholbranche vindt het belangrijk om proactief te zijn waar het gaat om het nemen van onze verantwoordelijkheid. Deze wijziging laat zien dat wij in staat zijn om in te spelen op recente ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de vlucht die de social media hebben genomen. We zijn de eerste branche die op dit punt inhoudelijke spelregels hebben gemaakt over wat wel en niet mag", zo geeft Peter de Wolf, directeur van STIVA, aan.

Het nieuwe artikel over digitale marketing en social media bevat extra voorwaarden waaraan reclame-uitingen in de vorm van digitale marketing aan moeten voldoen. Zo is het niet toegestaan dat content wordt ontvangen door personen die jonger zijn dan 18 jaar. Een ander eis is dat een persoon die benaderd wordt door een adverteerder de mogelijkheid moet hebben op enige wijze zijn of haar toestemming te kunnen geven of onthouden om content te ontvangen.

Zie ook www.alcoholcode.nl.

Cookie instellingen