Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Grolsch gaat lokaal in Deventer reclame maken

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Grolsch gaat lokaal in Deventer reclame maken

04 februari 2011 om 11:50

Grolsch, in heel Nederland en omstreken bekend, gaat juist lokaal campagne voeren. De aftrap van de eerste lokale campagne is in Deventer.

Grolsch gaat lokaal in Deventer reclame maken

Grolsch pakt het compleet anders aan dan Heineken die juist inzet op een wereldwijde marketing campagne. In de regionale krant de Stentor staat onderstaand artikel:

Bierbrouwer Grolsch geeft vrijdag 4 februari in Deventer de aftrap voor een lokale campagne. Deventenaren kunnen daarin aangeven wat Deventer zo bijzonder maakt. Inwoners maken kans met hun eigen tekst op een bierviltje te komen.

Lees ook

In Apeldoorn begint de bierbrouwer eenzelfde campagne. Als de campagne aanslaat wil de bierbrouwer de markt ook in andere steden op deze manier bespelen. ,,Al kost dat wel ontzettend veel inspanning, dus we zullen wel gedoseerd te werk gaan'', zegt communicatie-adviseur Helen ter Huurne van Grolsch.

Een geheel op Deventer gerichte campagne, waarom doet een bierbrouwer die landelijk actief is dit? Marketing manager Tom Huijskes en Ter Huurne vertellen dat het past in de merkcampagne die de bierbrouwer momenteel voert. ,,Uiteraard willen we ons marktaandeel vergroten. In de campagne willen we laten zien dat Grolsch altijd al een eigenzinnig merk is geweest. Onze roots liggen in het oosten van het land. We hebben voor een lokale campagne gekozen om zo heel direct met de consument in contact te komen. We vragen de inwoners in feite onze campagne te maken. Dat kan als je je op de lokale markt stort. De Deventenaren bepalen zelf de Grolsch campagne-uitingen in de stad. We gaan samen met de inwoners van Deventer op zoek naar de meest eigenzinnige kanten van Deventer. Wat maakt Deventer voor jou Deventer? Die vraag leggen we voor. We hebben geen idee hoeveel inwoners er reageren. Maar we hopen uiteraard op een grote respons. Eigenlijk is het ook een soort marktonderzoek waar de gemeente Deventer en stadsmarketing mogelijk ook hun voordeel mee kunnen doen.'' Dat Grolsch voor Deventer heeft gekozen komt omdat de stad aan de rand van het oosten van het land ligt. ,,Daar waar in feite het gebied waar onze roots liggen eindigt. We gaan de campagne ook in Apeldoorn voeren omdat voor ons deze plaats net over de IJssel de sprong naar de rest van het land is.''

De lokale campagne gaat 4 februari op een ludieke manier beginnen. Grolsch voorziet de ingang van de Adelaarshorst van GA Eagles van een groot biervilt en spandoek met de tekst 'Op oude liefde roest niet!' Deze tekst brengt namens de ex-voetbalinternationals Marc Overmars, Paul Bosvelt en Michiel Boerebach een toost op de stad Deventer en hun geliefde voetbalclub GA Eagles. 

Cookie instellingen