Heineken wordt verkocht in 170 verschillende landen en in al deze landen verschilde de slagen en hoe het Heineken merk werd neergezet. Overal ter wereld zal het zelfde groene Heineken bierflesje worden gebruikt.
“Het is de meest internationale aanpak ooit”, aldus Cyril Charzat die voor Heineken wereldwijd voor het merk verantwoordelijk is. “Nu zullen de vijftien gebruikte reclameslogans, zoals Serving the Planet in Nederland en Give Yourself a Good Name in de Verenigde Staten er door één worden vervangen. Het is raar als je van de ene naar de andere markt gaat om steeds iets anders te zien. Vandaar dat er nu één tag line komt.”
De eerdere commercial van Heieneken zagen we hier al. The Entrance, zoals de film heet, is opgenomen in een paleis in Barcelona. Tussen de 280 acteurs laat de hoofdrolspeler zien hoe een zelfbewuste Heineken-drinker zijn entree maakt op een feestje. “De film is kosmopolitischer, meer open minded, internationaler en zelfbewuster”, aldus Charzat. “Een Heinken-flesje in je hand getuigd van een excellente smaak en gevoel voor design. Het moet niet provinciaals aanvoelen.” Het merk zoekt hiermee de bovenkant van de markt op. In de structureel dalende West-Europese biermarkt, maar ook in de groeimarkten ligt de focus op de winstgevende luxemerken met een relatief hoge marge.
De nieuwe commercial zal vanaf morgen ook op tv te zien zijn.