Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Gulpener ondergaat metamorfose - Nieuw logo en huisstijl

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Gulpener ondergaat metamorfose

16 september 2014 om 09:04

De Limburgse brouwer Gulpener is helemaal vernieuwd. Het logo en de huisstijl zijn helemaal anders. Ook de slogan is ingeruild: 'Op de toekomst' is vanaf nu 'De Vrije Brouwer'.

Gulpener nieuw logo
Gulpener Pilsner
Gulpener De Vrije Brouwer logo tot 2024

Vorige week maakten wij al een melding van het uitgelekte nieuwe logo van Gulpener: meesterbrouwer Jan-Willem den Hartog kon zich niet bedwingen en pronkte een week te vroeg met de nieuwe bedrijfskleding.

Oude en het nieuwe logo van Gulpener

Het meest opvallend is het nieuwe logo van de Gulpener brouwerij. De gebogen rode letters hebben plaatsgemaakt voor de naam van de brouwerij in strakke letters. De tekeningen van de ingrediënten in het bier zijn vervangen voor een eenvoudige rode cirkel met daarin de initialen van de brouwerij: GB.

 

Links het oude logo, rechts het nieuwe logo

Minimalistisch design

De brouwerij heeft opzettelijk gekozen voor een minimalistisch design. De achterliggende gedachte hierbij is dat het gaat om wat er in de fles zit. Er is gekozen om de bruine fles te behouden omdat deze "garant staat voor de meest duurzame en waarde toevoegende manier van verpakken".

Lees ook

De Vrije Brouwer

Met de nieuwe slogan 'De Vrije Brouwer' wil Gulpener het familiaire kenmerk van het bedrijf benadrukken: "Vrij omdat we een onafhankelijke familiebrouwerij zijn. Vrij om onze eigen koers te varen. Vrij om te doen wat goed voelt", aldus de brouwer. En het logo is niet het enige waarmee dit familiebedrijf de nadruk op het familiaire aspect wil drukken. Per 1 januari 2015 neemt Jan-Paul Rutten namelijk de leiding over het bedrijf over, hij is daarmee de vierde generatie Rutten die leiding zal geven.

Nieuwe uitstraling

Nieuwe verpakkingen van Gulpener De visie van De Vrije Brouwer gaat Gulpener toepassen in de bedrijfsvoering. Niet een beetje, maar massief en zelfbewust in de overtuiging dat nu meer dan ooit de tijd voor vrijheid van smaak en kwaliteit is aangebroken. Bij deze visie hoort een doorvertaling naar de gehele Gulpener uitstraling, waarbij het logo, met respect voor het verleden, een transformatie heeft ondergaan. Het GB-icoon hebben wij, na jaren van afwezigheid, weer terug gebracht. De etiketten zijn vernieuwd, het design is minimalistisch, met de achterliggende gedachte dat het gaat om wat er in de fles zit.

De ‘bruine fles’ heeft Gulpener bewust behouden. Deze staat garant voor de meest duurzame en waarde toevoegende manier van verpakken en behoort tot de best functionerende recycle systemen ter wereld. Daarnaast hebben we op de verpakkingen, zowel op de fles als op de sixpack, veel aandacht besteedt aan smaak en bier-spijs combinaties.

Het compleet nieuwe assortiment is terug te vinden op de vernieuwde website www.gulpener.nl.

Cookie instellingen