Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken betreedt Peruviaanse biermarkt | Tres Cruces

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken betreedt Peruviaanse biermarkt

16 september 2020 om 10:19

Heineken heeft aangekondigd dat het de Peruviaanse biermarkt gaat betreden met de overname van het lokale biermerk Tres Cruces. Heineken streeft ernaar om een divers portfolio neer te zetten met lokale bieren aangevuld met toonaangevende internationale merken. 

Heineken flesje voor de Peruviaanse vlag
Tres Cruces bier uit Peru flesje en blikje voor een donkere achtergrond
Heineken logo

Bier in Peru

Peru is een van de grootste biermarkten in Zuid-Amerika met een jaarlijkse bierverkoop van ongeveer 14 miljoen hectoliter, waarvan ongeveer 40% alleen in Lima wordt verkocht. Het is de grootste markt in de regio waar Heineken nog niet actief was. Het premiumbiersegment is aanzienlijk onderontwikkeld en vertegenwoordigt minder dan 4% van de totale markt. Met de overname van Tres Cruces wil Heineken een divers portfolio gaan neerzetten in het Zuid-Amerikaanse land waarin lokale bieren worden aangevuld met internationale biermerken.

Tres Cruces bier uit Peru flesje en blikje voor een donkere achtergrond 

Lees ook

Strategisch partnerschap

Om de strategie in Peru te ondersteunen, gaat Heineken een strategisch partnerschap aan met de Peruviaanse drankspeler AJE Group (AJE). AJE is een leider in tal van niet-alcoholische dranken, met een sterk route-to-market- en distributienetwerk in heel Peru. AJE wordt onze lokale verkoop- en distributiepartner in het zeer relevante traditionele kanaal in het land.