Heineken pils

Heineken: meer verkocht, minder winst

Heineken heeft in het eerste kwartaal van 2018 meer bier weten te verkopen, maar minder winst geboekt vergeleken met vorig jaar. Heineken maakte dit bekend in een tussentijds handelsbericht. 

18 april 2018 om 13:10


Totale biervolume

Het totale verkochte biervolume werd in het eerste kwartaal met 4,3% opgevoerd. Hierbij had het eigen merk met een volumegroei van 8,1% een bovengemiddelde bijdrage. In Europa viel het biervolume met 1,7% lager uit dan vorig jaar, dit was te wijten aan het koude weer op het continent. 

Azië bleek de grootste groeimarkt voor Heineken, hier werd het biervolume met 11,3% opgevoerd. Vooral het Tiger bier blijkt voor een impuls in de verkopen te zorgen. In Noord- en Zuid-Amerika stegen de volumes met 6,8%. In Afrika, Oost-Europa en het Midden-Oosten stegen de biervolumes met 6,1%. 

Heineken Corporate

Heineken resultaat zoals verwacht

Heineken handhaaft de vooruitzichten voor heel 2018. De resultaten van de Nederlandse brouwer waren zoals verwacht door het concern. De gerapporteerde winst daalde tot 260 miljoen vergeleken met 293 miljoen in 2017. De nettowinst (beia) viel wel hoger uit dan in 2017.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Brand IPA

Brand IPA close-up
Deze overheerlijke Brand IPA wordt gebrouwen sinds 2017. Wij krijgen wel degelijk dorst van deze reclame, jij ook?

Meer reclames van Brand IPA

Laatste reacties