Heineken heeft de winstverwachting, die zij begin 2019 gemaakt hebben, aangepast. De verwachte 5 procent groei is door Heineken naar beneden bijgesteld naar zo'n 4 procent.
Dalende cijfers voor Heineken in Nederland
In het derde kwartaal zag Heineken teruglopende verkopen in eigen land. Dit zorgde voor een daling van ongeveer 5 procent. Heineken heeft daarom de winstverwachting voor 2019 naar beneden bijgesteld. Waar eerst de verwachting van 5 procent groei was is deze nu gedaald naar zo'n 4 procent groei.
Lees ook
Heineken doet het goed buiten Nederland
Buiten Nederland zit het met de groei van de brouwerij wel goed. Als je naar West-Europa in zijn geheel kijkt is er wel groei gerealiseerd, namelijk 1,6%. Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië dragen het meest bij aan de groei. In Polen is er juist een krimp van ongeveer 5%.
Azië is op het moment de belangrijkste target voor Heineken. Hier is een flinke groei gerealiseerd, 13,9 procent in het derde kwartaal. Hiermee is Azië het gebied met de hoogste groeicijfers. De winstverwachting is niet alleen lager uitgevallen door de tegenvallende cijfers in eigen land. Ook de gestegen kosten voor de verpakkingen waren hier debet aan.