Heineken heeft het afgelopen kwartaal 11 procent meer bier verkocht dan het jaar ervoor. Heineken wist ondanks de aanzienlijk grotere verkoopvolumes de nettowinst miniem te laten stijgen.
Verkoopvolumes Heineken
Heineken verkocht in het derde kwartaal in totaal 6 miljard liter bier. De toename van 11,1 procent komt vooral door de overname van Kirin in Brazilië.
Zonder overnames steeg het volume met 2,5 procent. Dit voldeed aan de verwachtingen van Heineken. In de meeste regio's was er sprake van een toename, behalve in West-Europa, dat nog altijd de belangrijkste markt is. In West-Europa verkocht Heineken 2,8 procent minder bier. Het concern klaagt over slecht weer in Frankrijk en Nederland.
Lees ook
Rekening gehouden met verschillende afboekingen vorig jaar steeg de nettowinst in de afgelopen negen maanden met minder dan één procent.
Heineken biermerk groeit
Heineken is eigenaar van verschillende merken wereldwijd, maar de meeste inkomsten komen via hun eigen merk. Dat is zo'n bekend merk dat ze de prijzen gemakkelijk omhoog kunnen gooien.
Hierdoor verdient Heineken ook meer op de verkoop van een Heineken biertje dan op de verkoop van bier van één van de andere merken in hun portfolio.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
heineken medewerker (gast) op 01-11-2017 om 19:44:13
In West-Europa verkocht Heineken 2,8 procent minder bier. Het concern klaagt over slecht weer in Frankrijk en Nederland. Word toch eens tijd dat iemand de waarheid zegt, er is maar 1 conclusie over de lagere bierverkoop in Nederland en dat heeft alles te maken met de arrogante houding die Heineken heeft tegenover zijn Nederlandse klanten. Constante wisseling van vertegenwoordigers, slechte communicatie. Het kapot bezuinigen van de Groothandel, jarenlange bezuinigen op personeel en service. Managers die onder druk werden gezet, om met minimale koste het maximale moesten uitvoeren. Het heeft de totale groothandel naar de afgrond geholpen, en daar was het ook om te doen. Om zo te kunnen zeggen " zie de groothandels zijn niet rendabel, en kosten veel te veel geld ". Om zo de groothandels verkoop aan Sligro te kunnen verklaren. Het is misleidende beleidsvoering, wat zonder enige tegenwerking prima werkte. Er is jarenlang een angst cultuur gecreëerd, zodat ondergeschikte geen andere keus hadden. Het was meelopen, of ..... geen of gewoon meelopen. Aandeelhouders zouden eens moeten weten hoeveel geld er is misgelopen, door slechte service en totale miscommunicatie. Als Heineken eerlijk alle boeken zou open gooien, dan kunnen we maar 1 ding concluderen. De vele ontslagen en bezuinigen in de laatste 10 jaar, die uiteindelijk resulteerde in slechtere communicatie met klanten, en dus minder bier verkoop. De kosten die in die 10 jaar zijn bespaard, wegen totaal niet op tegen het verlies aan klanten, en verkoop. Laat staan van de totaal mislukte uitgaven aan I.T Software. ABN oud Directeur zei ooit, waar CEO met andermans geld handel voeren. Denken alleen aan, hoe hou ik mijn Aandeelhouders tevreden. Zodat ik mijn Bonus kan innen.Sligro gaat over een paar weken de groothandel van Heineken overnemen, het laatste Parade paartje van onze best verdienende CEO, en daarna innen want er valt niks meer te bezuinigen. Alle Trouwe Heineken medewerkers zijn met Zakjes geld de laan uitgeschopt, Op een basis School worden kinderen geleerd wat typische Nederlandse wereld bedrijven zijn.En een kind roept Heineken ............. ja goed zo.Het zou een mooie slogan kunnen zijn Heineken Typische Nederland !!!!!Maar wel een Slogan die alleen in de tijd van onze Freddy zou gelden.De trots om voor Heineken te werken, is bij velen hard weggevaagd.De trots om een bord van Heineken aan de gevel te hebben is niet meer.De ziel is uit de fles, en heeft plaats gemaakt voor cijfers en Zakkenvullers die totaal geen enkel respect hebben voor die mensen die tot aan 1 Dec 2017 heineken hebben groot gemaakt. Het is een schande, maar wie zijn wij die gewoon hun bek dicht moeten houden en doorwerken. Het weer had niks vandoen met slechte verkoopcijfers, arrogante beleidsvoering en indoctrinatie. Hoe ik dat weet, omdat wij voor deze Bierbrouwer werken, en vanaf 1 dec 2017 niet meer. Hoop dat nu eindelijk iedereen zijn mond is open doet, deze zakkenvullers komen er altijd me weg.