Heineken heeft in het eerste kwartaal meer bier aan de man gebracht en meer winst gemaakt dan een jaar eerder.
De nettowinst valt dit kwartaal bijna 30 miljoen euro hoger uit dan een jaar geleden.
Heineken wist het totale verkochte biervolume in de eerste drie maanden van het jaar op eigen kracht met 0,6 procent op te voeren, waarbij het eigen merk met een volumegroei van 2,5 procent een bovengemiddelde bijdrage leverde.
Met name in Azië en West-Europa gingen de zaken voor de wind. Een aansterkend consumentenvertrouwen gaf de Europese bierverkoop een impuls, ondanks het vrij koude winterweer in sommige landen. Ook in Nederland wist Heineken meer van zijn bier aan de man of vrouw te brengen.
Lees ook
Mindere markten
Minder goed boerde de bierbrouwer in Noord- en Latijns-Amerika, waar met name in Brazilië de marktomstandigheden nog altijd flink onder druk stonden.
Ook in de Verenigde Staten verkocht Heineken minder bier. Daar wogen sterkere verkopen in Mexico niet tegenop. In Afrika had Heineken nog altijd last van de economische malaise in Nigeria. Verder stond de verkoop in Rusland opnieuw onder druk.
Heineken Nettowinst
De nettowinst kwam afgelopen kwartaal uit op 293 miljoen euro. Dat was een jaar eerder nog 265 miljoen euro. Concrete prognoses voor 2017 heeft Heineken niet uitgesproken, alleen dat het ten opzichte van vorig jaar een verdere toename van de omzet en winst voorziet.