Met een autonome verkoopplus van 2 procent presteerde Heineken beter dan de 1,4 procent waar analisten rekening mee hielden. Vooral in West-Europa, Amerika en Azië werd meer bier aan de man gebracht. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa daalden de autonome opbrengsten juist.
Duurdere bieren verkopen goed
Het totale biervolume groeide met 5,4 procent tot 54 miljoen hectoliter. Tot en met het derde kwartaal vloeide er 151 miljoen hectoliter uit de kraan van de brouwer. De groei in het premium segment, dus de duurdere Heineken bieren viel 3,5 procent hoger uit.
Winst van Heineken
Over de eerste negen maanden van het jaar zette Heineken een winst van 1,2 miljard euro in de boeken. Een jaar eerder kwam de winst over de eerste drie kwartalen uit op krap €1,8 miljard, geholpen door 379 miljoen euro vanwege de verkoop van het Mexicaanse verpakkingsbedrijf Empaque. In 2014 was de de nettowinst over de eerste negen maanden iets minder dan 1,1 miljard euro.