Van der Geest en De Lange zijn door enkele duizenden Grolsch-drinkers gekozen tot degenen met wie zij het liefst een biertje zouden drinken. De Haarlemmer Van der Geest omdat hij volgens de inzenders een ‘mooie jongen’ is met humor die eerlijkheid uitstraalt, De Lange, omdat ze een ‘rastukker is zonder kapsones, mooi en altijd zichzelf’. De voormalige Almelose vindt de uitverkiezing ‘hartstikke mooi’, hoewel ze zichzelf ‘geen echte bierdrinker’ vindt.
Het nieuwe pijpje is één van de belangrijkste veranderingen sinds decennia die de oostelijke bierbrouwer doorvoert bij zijn belangrijkste product, het premium pilsener. Tientallen miljoenen flesjes en miljoenen kratten worden komende weken vervangen.
Het nieuwe pijpje, de verpakking voor de helft van al het pils dat Grolsch brouwt, wordt iets groter (van 30 naar 33 centiliter) en verandert van kleur en vorm. Bruin glas maakt plaats voor groen en het vertrouwde buiketiket is verdwenen. In plaats daarvan zijn de merknaam en het logo in reliëf in de fles verwerkt. Daarmee gaat het pijpje iets meer op de karakteristieke beugelfles van Grolsch lijken. De vernieuwing is een antwoord op de al jaren dalende algemene afzet van pils in Nederland. Of andere bierfabrikanten hun pijpjes gaan vergroten, is niet bekend.