Jan Linders gaat als eerste retailer in Nederland een samenwerking aan met Untappd, het grootste bierplatform ter wereld. Vanaf deze week is de samenwerking zichtbaar in de winkels.
Binnen het partnership ondersteunen Grolsch en Untappd zowel de horeca- als retailsector met inzichten vanuit de Nederlandse biermarkt. Untappd heeft wereldwijd negen miljoen gebruikers, waarvan Nederland met 370.000 downloads één van de grootste gebruikersgroepen ter wereld heeft. De Grolsch horecazaken profiteren al sinds eind 2018 van de samenwerking en vanaf half mei sluit Jan Linders als eerste supermarkt aan
Jan Linders zal in alle 61 filialen de schapkaarten binnen het speciaalbierschap voorzien van een Untappd QR code. Hiermee wordt de consument doorgestuurd naar de Untappd app, waarop de beoordeling van het betreffende speciaalbier te zien is.
Tien Jan Linders supermarkten worden als Verified Venue opgenomen. Dit betekent dat bierliefhebbers deze locaties kunnen volgen, ze hun gekochte bieren kunnen inchecken en een beoordeling kunnen geven. Bram Rikken, Category Manager bij Jan Linders: ‘We zijn al 7 jaar op rij door het GfK uitgeroepen tot Beste Speciaalbier supermarkt van Nederland en zijn daarbij continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om onze biershoppers te inspireren. Met deze unieke driehoek samenwerking met partners Koninklijke Grolsch en Untappd gaan we de Jan Linders biershoppers nog enthousiaster maken voor ons uitgebreide speciaalbierassortiment’.
Ook Untappd is blij met deze nieuwe samenwerking. ‘Goed om te zien dat ook retailers in Europa de meerwaarde van Untappd zien voor hun branche, in de VS hebben we al een aantal grote retailers waar we op deze manier zaken mee doen, onder andere met Total Wine & More. Ik ben dan ook trots dat Jan Linders als eerste retailer in Nederland deze partnership aangaat’, aldus Tom Maneschijn van Untappd.