Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Jan Linders eerste retailpartner van Untappd in Nederland

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Jan Linders eerste retailpartner van Untappd in Nederland

22 mei 2020 om 12:32

Jan Linders gaat als eerste retailer in Nederland een samenwerking aan met Untappd, het grootste bierplatform ter wereld. Vanaf deze week is de samenwerking zichtbaar in de winkels.

Jan Linders beoordeling Untappd
Grolsch Brouwerij
Grolsch Logo

Supermarkt, Koninklijke Grolsch en Untappd gaan unieke samenwerking aan

Bierschap bij Jan LindersJan Linders gaat als eerste retailer in Nederland een samenwerking aan met Untappd, het grootste bierplatform ter wereld. Vanaf deze week is de samenwerking zichtbaar in het speciaalbierschap van Jan Linders. Naast dit unieke partnership worden ook tien Jan Linders supermarkten opgenomen als Verified Venue: hierdoor blijft de bierliefhebber van Jan Linders altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het speciaalbierassortiment. De samenwerking kwam tot stand met behulp van Koninklijke Grolsch, dat sinds enkele jaren een partnership heeft met Untappd.

Binnen het partnership ondersteunen Grolsch en Untappd zowel de horeca- als retailsector met inzichten vanuit de Nederlandse biermarkt. Untappd heeft wereldwijd negen miljoen gebruikers, waarvan Nederland met 370.000 downloads één van de grootste gebruikersgroepen ter wereld heeft. De Grolsch horecazaken profiteren al sinds eind 2018 van de samenwerking en vanaf half mei sluit Jan Linders als eerste supermarkt aan

QR codes op het speciaalbierschap

Jan Linders zal in alle 61 filialen de schapkaarten binnen het speciaalbierschap voorzien van een Untappd QR code. Hiermee wordt de consument doorgestuurd naar de Untappd app, waarop de beoordeling van het betreffende speciaalbier te zien is.

Lees ook

weten hoe een bier wereldwijd door liefhebbers beoordeeld wordt? Zo biedt de supermarkt consumenten méér informatie over het bier en kan men een nog betere keuze maken. ‘Uit onderzoek blijkt dat shoppers meer behoefte hebben aan beleving in het bierschap, met name binnen speciaalbier. Door deze nieuwe activatie spelen we hierop in en inspireert Jan Linders de bierliefhebber bij de aankoop van speciaalbier’, vertelt Erica Verbij, Category Manager bij Koninklijke Grolsch. 

Altijd op de hoogte van de nieuwste speciaalbieren

Tien Jan Linders supermarkten worden als Verified Venue opgenomen. Dit betekent dat bierliefhebbers deze locaties kunnen volgen, ze hun gekochte bieren kunnen inchecken en een beoordeling kunnen geven. Bram Rikken, Category Manager bij Jan Linders: ‘We zijn al 7 jaar op rij door het GfK uitgeroepen tot Beste Speciaalbier supermarkt van Nederland en zijn daarbij continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om onze biershoppers te inspireren. Met deze unieke driehoek samenwerking met partners Koninklijke Grolsch en Untappd gaan we de Jan Linders biershoppers nog enthousiaster maken voor ons uitgebreide speciaalbierassortiment’.Untappd logo

Ook Untappd is blij met deze nieuwe samenwerking. ‘Goed om te zien dat ook retailers in Europa de meerwaarde van Untappd zien voor hun branche, in de VS hebben we al een aantal grote retailers waar we op deze manier zaken mee doen, onder andere met Total Wine & More. Ik ben dan ook trots dat Jan Linders als eerste retailer in Nederland deze partnership aangaat’, aldus Tom Maneschijn van Untappd.