Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Maximus en haar Utrecht I.P.A. benoemd tot ‘Parel van Leidsche Rijn’

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Maximus en haar Utrecht I.P.A. benoemd tot ‘Parel van Leidsche Rijn’

11 november 2019 om 14:05

Maximus en haar Mockingbird Utrecht I.P.A. zijn benoemd tot ‘Parel van Leidsche Rijn’. Het Mockingbird bier wordt elk jaar gebrouwen met eigen hop uit het Máximapark.

Eerste vat aangeslagen van Mockingbird Utrecht IPA 2019
Brouwerij Maximus
Mockingbird Utrecht IPA

Eerste vat aangeslagen

Zaterdag is bij de onthulling van de ‘Parelkaart van Leidsche Rijn’ door Utrecht Wethouder Kees Diepeveen ook het eerste vat Maximus Mockingbird Utrecht I.P.A. door hem aangeslagen. De Parelkaart en bijbehorende website zijn voor iedereen die Leidsche Rijn beter wil leren kennen en bieden een plattegrond met uitleg over elf hoogtepunten aan de westkant van Utrecht. Brouwerij Maximus en haar Mockingbird Utrecht I.P.A. is één van de ‘parels’ die te ontdekken zijn. Voor het speciaalbier wordt de eigen hop uit het nabijgelegen Máximapark gebruikt die door vrijwilligers wordt geoogst.

Mockingbird 2019 Utrecht I.P.A.

Maximus Mockingbird 2019 is een échte hazy (licht troebele) Utrecht I.P.A. (6%), met een extra fruitige hopsmaak met ananas en dennennaalden. Naast de vers geplukte hopsoorten uit het park (Cascade en Saphir) is het bier flink gedryhopt met Simcoe en Vic Secret. Tevens is voor het eerst Noorse Kveik gist gebruikt, waarbij het bier op een hogere temperatuur wordt vergist. Deze gistsoort is erg veelzijdig en heeft geen koeling nodig. Mockingbird Utrecht IPA 2019 logo

De parkhop voor Mockingbird werd in september door meer dan 100 enthousiaste plukkers geoogst en het biertype werd door een stemming op social media gekozen. Het bier is vernoemd naar vrijwilliger Peter Mocking die nauw betrokken is bij het beheer en onderhoud van het Máximapark en haar hopplanten.

Lees ook

Parelkaart

De ‘Parelkaart van Leidsche Rijn’ is een initiatief van Leidsche Rijn Marketing, omdat bewoners en ondernemers  de tijd rijp vinden om de rest van de wereld te laten zien dat Utrecht nog veel meer te bieden heeft dan alleen de Dom en haar grachten.

Per ‘parel’ biedt de kaart een korte samenvatting van wat er te zien of te doen is. Waar Leidsche Rijners jaren geleden vaak nog te horen kregen: ,,Leuk huis, maar ik wil hier nog niet dood gevonden worden” zijn er, nu het meeste bouwstof is neergedaald, in Leidsche Rijn zelfs plekken verschenen waar je graag levend gevonden wilt worden! Meer informatie: www.ontdek-leidscherijn.nl.