Week van het Nederlandse Bier

Nederlands bier massaal gevierd afgelopen week

Tienduizenden bierliefhebbers genoten van Nederland als bierland tijdens de 7e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tien dagen lang werd Nederlands speciaalbier gevierd.

05 juni 2018 om 14:45


Viering van het Nederlandse bier

Tien dagen lang kon men deelnemen aan honderden bieractiviteiten door heel het land, het Nederlands Bierproeffestival bezoeken en deelnemen aan de Nederlandse Brouwerijdagen. Zo trapte De Week op 24 mei af tijdens het Nederlands Bierproeffestival met 6.500 bierliefhebbers, meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks én interessante masterclasses.

De winnaar van de Mitra Award van het Beste Bier van Nederland was dit jaar de smaakvolle Nightporter van de Bronckhorster Brewing Company. Ook de Nederlandse Brouwerijdagen waren dit jaar druk bezocht.

Meer dan 14.000 bezoekers ontdekten alle geheimen van de passievolle brouwers. Dit jaar vonden er twee nieuwe hoogtepunten plaats met de Bier Pubquiz van Nederland en de lancering van de Bier Butler app. Deze nieuwe app adviseert meteen het juiste bier bij het gerecht dat wordt ingetikt. Zo wordt het voor consumenten nog makkelijker kiezen in het grote en gevarieerde aanbod aan bieren. In 2019 zal de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van donderdag 16 mei t/m zondag 26 mei. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Bier schenken op bierproeffestival

Week van het Nederlandse Bier

Henri Reuchlin, voorzitter van Stichting Week van het Nederlandse Bier geniet van alle aandacht voor Nederlands Bier: ‘De Week van het Nederlands Bier 2018 is een groot hoogtepunt in de Nederlandse bierhistorie. We merken dat er dit jaar door het hele land meer waardering is voor Nederlands Bier. Zo waren álle 12 provincies vertegenwoordigd op het twee avonden uitverkochte Nederlands Bierproeffestival en openden bijna 100 brouwerijen hun deuren voor publiek. Ook groeide de betrokkenheid onder horecaondernemers. Dit jaar werd een recordaantal aan bieractiviteiten georganiseerd. We zijn trots op onze unieke Nederlandse biercultuur en kunnen niet wachten tot de Week van het Nederlandse Bier 2019!’.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Amstel

Zeg het met een vaasje jaren 80
In deze reclame maakt Amstel duidelijk dat je ook in de jaren 80 je gevoelens voor elkaar beter kon uiten in een vaasje.

Meer reclames van Amstel

Laatste reacties