Nieuw Bubberman bier verkoopt met crowdfunding binnen 24 uur uit
21 juni 2019 om 13:43
Het nieuwe Bubberman bier is met crowdfunding binnen 24 uur uitverkocht. Brouwerij Kees haalde dankzij 445 fans van het speciaalbier €40.000 op, voor bier dat nog moet worden gebrouwen.
Bier moet nog worden gebrouwen
Hij heeft het eerder gedaan; geld ophalen met bier dat nog gebrouwen moet worden. Maar nooit eerder haalde iemand via crowdfunding platform CrowdAboutNow hier in zo’n korte tijd zoveel geld mee op. Op woensdagmiddag werd de champagne gelanceerd en na een vliegende start bereikte de teller op donderdagmiddag het doelbedrag van €40.000.
Brouwerij Kees
In 2015 haalde Kees Bubberman via crowdfunding al eens zijn startkapitaal op. Daarmee opende de brouwer zijn eigen brouwerij in Middelburg, Brouwerij Kees. En dit niet zonder succes. In datzelfde jaar brouwde Kees een op hout gelagerde imperial stout voor de liefhebber. En die liefhebbers die waren er, bijna 250 mensen kochten het biertje op voorhand.
Dit keer was het tijd voor een volle, zware Barley Wine, gelagerd op Amerikaanse Bourbon Barrels misschien wel het lekkerste bier van Nederland. De bierdrinkers bleken er in ieder geval alle vertrouwen in te hebben, zeker 445 mensen kochten een doos ‘Bubberman 2020’.
Lees ook
Dankzij de €40.000 die werd opgehaald krijgt brouwerij Kees een extra afvulruimte en een koelcel. Zo kan Kees zijn eigen blikkenlijn vullen en koelen. Daarmee is Kees de eerste craftbeer brouwerij van Nederland die zijn hoppige bieren ook koel opslaat.
Kees Bubberman: " Zo’n succes en dat binnen een dag, daar ben ik echt helemaal door verrast. Ik heb het natuurlijk te danken aan onze fans, zij maken dit mogelijk voor ons. Als je een crowd hebt zoals wij bij brouwerij Kees, dan is crowdfunden zo iets moois !"
Unieke campagne
Mark Laagewaard, directeur van het crowdfundingplatform CrowdAboutNow die de campagne faciliteerde, noemt het een unieke campagne: “ Een brouwerij die binnen zo’n korte tijd de financiering rond heeft met de verkoop van bier is uniek voor CrowdAboutNow. Het succes van Kees zit ‘m echt in het netwerk van Kees en hoe hij zich de afgelopen jaren bewezen heeft met zijn bieren. Bierliefhebbers in Nederland zitten duidelijk te wachten op Kees’ bier ’’