Bij Grolsch draait het al bijna 400 jaar om bier. En om goed bier te maken, is karakter nodig. In de nieuwe merkcampagne van Grolsch grijpt het biermerk terug naar de roots en draait het weer om vakmanschap. “Grolsch. 400 jaar karakter” is de nieuwe pay-off van de campagne.
De nieuwe campagne wordt afgetrapt met de commercial “IJsmeesters van Groenlo”. Het toont één van de vele verhalen uit de geschiedenis van Grolsch en legt de nadruk op het karakter en vakmanschap waarmee Grolsch al bijna 400 jaar bier brouwt. De nieuwe Grolsch commercial is vanaf zaterdag 6 juli 2013 op televisie te zien.
Grolsch. 400 jaar bier met karakter
Grolsch wordt al sinds 1615 gebrouwen. En eigenlijk is er in die tijd niet zo veel veranderd. Grolsch wordt nog altijd met dezelfde beleving, inzet en volharding gebrouwen als 400 jaar geleden. Deze vasthoudendheid getuigt van karakter. En over karakter kan Grolsch veel verhalen vertellen.
Vier kunstenaars tonen 400 jaar karakter
Als kick-off van de campagne hebben vier Nederlandse kunstenaars enkele voorbeelden van karakteristieke Grolsch verhalen van de afgelopen eeuwen uitgebeeld in verschillende kunstwerken en creaties. Auteur Joost Zwagerman schreef een gedicht over het ‘Hophuwelijk’ tussen één van de oorspronkelijke bierbrouwers uit Groenlo, Peter Cuyper en brouwersdochter Jenneken Neerfeldt, DJ Mark Sixma, ving de geluiden van de Grolsche Bierbrouwerij in een trance nummer waarmee hij het verhaal van de Zes neven De Groen tot leven heeft gewekt en modeontwerper Jacob Kok ontwierp een jurk als symbool voor de zeven kilometer lange waterleiding. Het laatste kunstwerk, een 2 meter hoge ijssculptuur in de vorm van een Grolsch beugelfles van de hand van ijskunstenaar Peter Meurders, is een eerbetoon aan de IJsmeesters van Groenlo en de iconische beugelfles.
Lees ook
“Grolsch. 400 jaar karakter” vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk gedurende het komende jaar. Naast de nieuwe commercial, is de bierbrouwer dit jaar prominent aanwezig op een groot aantal festivals en zal online, in bladen, op de winkelvloer en binnen het horecakanaal een duidelijk nadruk liggen op vakmanschap en karakter. De nieuwe Grolsch commercial is in samenwerking met reclamebureau Alfred ontwikkeld en wordt vanaf zaterdag 6 juli op televisie uitgezonden.
Joost Zwagerman schrijft een gedicht over het 'Hophuwelijk '
DJ Mark Sixma vangt geluiden uit de Grolsch brouwerij