Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Onderzoek: Heineken drinkers zijn aanstellers

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Onderzoek: Heineken drinkers zijn aanstellers

12 november 2009 om 14:43

In de Verenigde Staten is onder 2600 mensen een onderzoek gedaan naar de keuze voor bier en de persoonlijkheid van mensen die dat bier drinken. Een van de opmerkelijke conclusies is dat Heineken drinkers aanstellers zijn.

Onderzoek: Heineken drinkers zijn aanstellers

Lees ook

Het onderzoek  is uitgevoerd door een Amerikaans onderzoeksbureau Mindset Media, een bureau dat gespecialiseerd is in psychografie: Onderzoekers proberen bij levensstijlonderzoek iedere persoon te beschrijven in termen van gedrag, wensen en attitudes, om die persoon later in te kunnen delen in een bepaalde lifestyle.

Er werden diverse verschillen gevonden
* Zo staan mensen die liever binnenlandse bieren boven ambachtelijke bieren of geïmporteerde bieren drinken in het midden van politieke opvattingen.
* Mensen die helemaal geen bier drinken zijn erg conservatief.
* Bier drinkers die exotische speciaal biertjes drinken zijn erg liberaal.
* Als je veel verschillende merken bier drinkt ben je emotioneler, meer open-minded en geniet je meer van het leven dan bierdrinkers die het maar bij één biermerk houden.

Corona drinkers feesten graag
Corona drinkers zijn drukke en energieke mensen die graag in gezelschap van andere mensen verkeren. Corona drinkers spreken meer mensen in één dag dan de meeste mensen in één week. Ze zijn altruïstisch en geven om andere mensen.
Ten opzichte van andere bierdrinkers hebben Corona drinkers...
* ...91% meer kans om gerecyclede producten te kopen.
* ...38% meer kans om drie of meer flat-screen-tv's te hebben. Wat moet je daar nou mee?!

Heineken drinkers zijn aanstellers
Eén van de opvallende conclusies gaat over Heineken. Volgens het onderzoek ben je een aansteller als je een Heineken drinker bent. Heineken drinkers zijn zelfbewuste mensen die geloven dat ze uitzonderlijk zijn. Ze zijn niet bescheiden maar scoren juist hoog op eigenwaarde. Heineken drinkers voelen zich aangetrokken tot luxe producten, ze zijn energiek en dynamisch en genieten ervan om in de middelpunt te staan. 
Ten opzichte van andere bierdrinkers hebben Heineken drinkers...
* ...58% meer kans om een creditcard van American Express te hebben (dit terwijl Heineken in Nederland ook een eigen creditcard heeft).
* ...45% meer kans een early adopter te zijn van de nieuwste telefoons als de Iphone.
* ...29% meer kans om in sportwagens te rijden.

Geheelonthouders zien zwart-wit
Geheelonthouders laten zich niet graag gaan. Ze hebben conservatieve opvattingen en zien veel zaken zwart-wit. Geheelonthouders hebben een voorkeur voor traditie en gezag en houden van een minder hectisch sociaal leven.

Het totale onderzoek is hier (in het Engels) na te lezen. 

Cookie instellingen