Bier in Nederland

Speciaalbier & alcoholvrij consumptie flink gestegen

De consumptie van alcoholvrij bier steeg in 2017 met maar liefst 24,7% naar 482.310 hectoliter en de consumptie van speciaalbier steeg met 7,9% naar 1,2 miljoen hectoliter. Dit blijkt uit cijfers vrijgegeven door Nederlandse brouwers.

19 april 2018 om 11:50


Bierconsumptie

De Nederlandse Brouwers maakten vandaag cijfers bekend over de bierconsumptie over 2017. De algehele consumptie van bier is in 2017 met 1,5% gestegen naar 12,1 miljoen hectoliter.

In onderstaande tabel wordt per type bier de stijging of daling weergegeven in procenten en het totale aantal geconsumeerde hectoliters bier in 2017.

Biertype Stijging Hectoliters geconsumeerd
Alles +1,5% 12,1 miljoen
Pils 0%  10,0 miljoen
Speciaalbier +7,9% 1,2 miljoen
Alcoholvrij +24,7% 482.310
Biermix  -3,2% 352.036

Opvallend is dat de stijging van de consumptie van alcoholvrij bier vooral geldt voor jongvolwassenen, tussen de 25 en 34 jaar.

Alcoholvrij pils en radler populair

Alcoholvrij pils (66%) en biermixen, zoals Radler 0.0 (59%) zijn het meest populair onder de alcoholvrij bierdrinkers. Vrouwen drinken alcoholvrij bier vooral in de zomer, terwijl mannen alcoholvrij in alle seizoenen drinken. Alcoholvrij bier wordt tijdens verschillende gelegenheden gedronken, maar het meest populair is het drankje bij een feestje bij vrienden/familie (53%), op het terras van een horecagelegenheid (50%) en in het restaurant wanneer men uit eten gaat (50%).

Bekijk de site van Nederlandse Brouwers voor meer informatie

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Bud light

Bud Light Super Bowl 2018
Budweiser heeft tijdens de Super Bowl 2018 een commercial voor Bud Light geïntroduceerd. De commercial speelt zich af in de middeleeuwen en gaat over de Bud Knight.

Meer reclames van Bud light

Laatste reacties