Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Speciaalbier vaker in de aanbieding | speciaalbieren

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Speciaalbier vaker in de aanbieding

04 juli 2018 om 13:53

Supermarkten hebben in 2018 veel vaker speciaalbier in de aanbieding gehad dan vijf jaar geleden. De winkels lijken daarmee in te spelen op de huidige trend waarbij meer speciaalbier wordt gedronken.

Supermarkten stunten vaker met speciaalbieren

Speciaalbier in de supermarkt

Distrifood bericht over een onderzoek van Yenom waarin bieracties van supermarkten werden vergeleken. De bieraanbiedingen tussen 2013 en 2018 in de periode van week 15-24 werden meegenomen in het onderzoek. Uit de resultaten blijkt dat bij Plus het aantal aanbiedingen met speciaalbier procentueel het hardst is gestegen (+28%). Daarna volgen Deen (+25%) en Albert Heijn (+22%).

Speciaalbier in 2013 en 2018

In 2013 was 41 procent van de bieraanbiedingen in de supermarkten nog een krat aanbieding en 22 procent een bier in blik aanbieding. 37 procent van de acties betrof destijds speciaalbier.

Lees ook

Dit jaar was 33 procent van al het bier in de aanbieding een krat aanbieding en slechts 17 procent een aanbieding van blikbier. Bieraanbiedingen bestaan anno 2018 voor de helft uit speciaalbier. Dat betekent een stijging van 13 procent tussen 2013 en 2018. In de hele biercategorie steeg het aantal aanbiedingen van 310 naar 697.

Aanbiedingen 2013 2018 Verschil +/-
Van kratten bier 41% 33% -8%
Van bier in blik 22% 17% -4%
Van speciaalbier 37% 50% +13%

Het is te verklaren dat supermarkten vaker adverteren met speciaalbieren. De Nederlandse bierdrinker veranderd en kiest steeds vaker voor speciaalbier en alcoholvrij bier.  

Wil je ook de scherpste prijs voor je (speciaal)bier? Neem eens een kijkje bij de bieraanbiedingen!

Cookie instellingen