Koffieketen Starbucks begint in 25 filialen in de Verenigde Staten met de verkoop van bier, wijn en focaccia-broodjes. Het wil hiermee de omzet later op de dag opschroeven, zo is bij Reuters te lezen.
Starbucks proef met bier geslaagd
Starbucks meldde dat het eind dit jaar in 25 filialen het assortiment wil uitbreiden. Eind vorig jaar heeft het bedrijf al een proef gedaan de verkoop van bier en wijn in zes filialen aan de Amerikaanse oostkust. Deze proef heeft goed uitgepakt, want op termijn wil Starbucks in maar liefst 3.000 Starbucks filialen bier en wijn aan de man brengen.
Omzet verdubbelen in vijf jaar
In 2014 behaalde Starbucks een omzet van 16 miljard dollar. Tegen 2019 moet dat 30 miljard dollar per jaar zijn, liet het bedrijf weten. Starbucks wil in 2019 het aantal vestigingen in China verdubbeld hebben naar meer dan 3000. Met het extra assortiment als bier, wijn, maar ook lunchbroodjes moet de omzet per filiaal flink gaan stijgen.
Het is niet voor het eerst dat Starbucks zich op bier richt. Deze zomer kwam Starbucks met een speciale koffie: Dark Barrel Latte. Deze koffie smaakt als Guinnesss bier.
Het is vooralsnog niet bekend of de Nederlandse filialen van Starbucks ook bier gaan verkopen.