De winst van 1,25 miljard euro van Ab InBev betekent een stijging van 16,3 procent ten opzichte van het 3e kwartaal in 2010. De stijgende winst heeft het bierconcern vooral te danken aan de hogere bierprijzen en aan de implementering van een besparingsplan. De bierverkopen daalden met 0,6 procent, terwijl de verkoop van andere dranken met 6,4 procent toenam. De totale verkopen daalden met 0,2 procent.
Daling in West-Europa
Het verkoopvolume van de belangrijkste merken van InBev, waaronder Stella Artois, Beck's en Budweiser, steeg wel met 5,8 procent. Dit was onder andere te danken aan goede verkoopcijfers in China en Brazilië. In West-Europa daalde het totale volume dat door Anheuser-Busch Inbev werd afgezet met 4,5%. Het volume van de eigen bieren liep er met 0,8% terug. In België daalde het volume eigen bieren met 7,4%. In Duitsland groeide dit volume met 1,4%. In het Verenigd Koninkrijk nam het volume eigen bieren, exclusief cider met 0,8% toe.
Van januari t/m september 2011 heeft Anheuser-Busch Inbev een totale winst van maar liefst 3,24 miljard euro behaald. Dat zijn een heleboel kratjes bier! Wellicht dat ze de consumenten prijs van bier aankomend jaar niet hoeven te verhogen omdat "de grondstofkosten zo hoog zijn"...
Lees hier het hele persbericht van Ab InBev.