Heineken verkocht in het derde kwartaal 24 procent meer bier dan een jaar eerder. In Europa gingen de verkopen daarentegen omlaag. Vooral in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje en Italië was de handel volgens Heineken door het slechte weer en het lage consumentenvertrouwen slap.
Heineken had 4.62 miljard omzet, 13% meer dan de 4,09 miljard euro vorig jaar in het derde kwartaal. Beleggers op de aandelenbeurs waren ontevreden, want analisten hadden op een nog grotere groei gerekend, zo'n 4,85 miljard euro. Een fikse tegenvaller dus! Een van de redenen van de sterke omzetstijging was de inlijving van Femsa. Dit voegde ruim tien miljoen hectoliter toe aan de totale bierverkopen van Heineken.
Heineken boekte een nettowinst van 520 miljoen euro. Daarmee lag de winst, afgezien van overnames en wisselkoerseffecten, iets meer dan tien procent hoger dan een jaar eerder.
Beleggers waren niet tevreden met de hogere omzet en winst, het aandeel Heineken verloor deze ochtend meer dan 3% op de Amsterdamse beurs....