Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bavaria lanceert campagne 'Carnavalsvirus'

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bavaria lanceert campagne 'Carnavalsvirus'

04 februari 2021 om 12:55

Bavaria en bekende tonpraters komen in persconferentie over ‘Carnavalsvirus’ met maatregelen voor een verantwoord carnaval. Met deze campagne wil de Brabantse brouwer de carnavalsvierder juist in deze tijd een glimlach bezorgen.

Bavaria Carnavalsvirus persconferentie met Rutte dun Urste, Hugo mun Jungske en ‘biroloog’ Jaapie
bavaria raad van elf maatregelen logo
Bavaria logo

Bavaria over carnavalsvirus

Vandaag introduceert Bavaria, één van de biermerken van Swinkels Family Brewers, de Raad van 11 maatregelen om carnavalsvierders handvatten te bieden om verantwoord om te gaan met het ‘carnavalsvirus’.

De Brabantse bierbrouwer herkent als geen ander dat dit virus ieder jaar rond deze periode om zich heen grijpt en kruipt waar het niet gaan kan. In een persconferentie met Rutte dun Urste en Hugo mun Jungske van Volks & op je Gezondheid in de hoofdrol, roept de brouwer carnavalsvierders op om op een verantwoorde manier uiting te geven aan deze carnavalskriebels. In samenwerking met onder andere bekende tonpraters Rob Scheepers (als meneer de prinsident Rutte dun Urste) en Dirk Kouwenberg (als biroloog Jaapie) en Bavaria-gezicht Huub Smit (als Hugo mun Jungske) toont Bavaria dat carnaval bij de brouwer in het hart zit. 

Lees ook

Persconferentie en maatregelen

Tijdens de persconferentie presenteren de karakters een overzicht van symptomen, waarvan verlies van smaak (bijvoorbeeld qua muziek) onderdeel is. Daarnaast introduceren ze een lijst van maatregelen en advies van ‘biroloog’ Jaapie. Via de video stimuleert Bavaria carnavalsliefhebbers om, juist nu, carnaval een warm hart toe te dragen – natuurlijk in lijn met de speciale carnavalsmaatregelen waarin wordt verzocht in quarantaine te blijven onder de rivieren, zodat het virus zich niet verder verspreidt. Het advies is om niet bij de pekskes neer te zitten, maar er een aan te trekken en het ‘carnavalsvirus’ uit te dragen, zowel thuis als online. Hiervoor stelt de brouwerij een digitale toolkit ter beschikking, met onder andere carnavalsachtergronden voor online meetings en instructies voor de ‘solonaise’.

Florent Renders, marketing manager Nederland bij Swinkels Family Brewers: “Dat carnaval dit jaar betekent dat we niet met z’n allen in de kroeg staan met een pilsje in ons hand, raakt ons niet alleen als brouwer, maar ook als Brabanders in ons hart. Carnaval zit in ons DNA en ook wij kunnen in deze periode niet om de symptomen van het carnavalsvirus heen. We kunnen ons voorstellen dat dit voor veel carnavalsvierders geldt. Daarom hebben we de Raad van 11 maatregelen opgesteld: op deze manier helpen we de carnavalsvierder om op een verantwoorde manier uiting te geven aan het mooiste feest van het jaar, in lijn met de overheidsmaatregelen. Uiteindelijk gaat deze campagne vooral om het zorgen voor een glimlach in deze rare tijd. We hopen dat we volgend jaar gewoon weer samen, schouder aan schouder, kunnen genieten van dit mooie feest in de horeca.

Raad van Elf maatregelen van Bavaria voor Carnaval 2021