Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bier mist beleving

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bier mist beleving

30 oktober 2006 om 17:42

Bier kampt met een imagoprobleem en mist beleving. Brouwers, distributeurs en slijters slagen er niet in bier neer te zetten als een kwalitatief hoogstaand genotsartikel.

Glazen bier

Bier moet al een aantal jaren inleveren ten opzichte van andere alcoholische dranken als wijn en breezers. Reden voor de Vereniging Promotie Informatie Traditioneel Bier (PINT) om op 29 oktober het eerste symposium in zijn 26-jarige bestaan te houden.

Hendrik-Jan de Mari, hoofd verkoop van Grolsch Nederland, zette tijdens het symposium de oorzaken nog eens op een rijtje

* Nederland vergrijst en de jongeren drinken liever zoetere drankjes;
* Bier is te generiek en onderscheid in de verpakking is ver te zoeken;
* Bier is een van de voornaamste strijdmiddelen in de prijzenoorlog tussen de supermarkten geweest, waardoor voor bier alleen de prijs belangrijk geworden is;
* Er zijn steeds minder feesten en partijen.

Hoewel een aantal brouwers met individuele oplossingen iets aan het imagoprobleem denkt te doen overheerste op het congres toch het idee dat de brouwerijen gezamenlijk op zullen moeten trekken om 'om het nationale biergevoel' te herstellen. Daarbij zou het Centraal Brouwerij Kantoor het voortouw moeten nemen.

Cookie instellingen