Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bud vernieuwt iconische ‘Whassup’ commercial

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bud vernieuwt iconische ‘Whassup’ commercial

29 april 2020 om 15:55

Bud heeft de iconische ‘Whassup’ commercial vernieuwd om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement.

#TogetherAtADistance Bud // Screenshot Youtube
#TogetherAtADistance Bud
Bud King of Beers

Biermerk Bud blijft vrienden verbinden

Bud heeft de iconische ‘Whassup’ commercial vernieuwd om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. De video is vanaf vandaag te zien op de social media kanalen van Bud in Nederland. Bud wil met de video vrienden eraan herinneren om verbinding met elkaar te blijven zoeken in deze moeilijke periode.

In de video is de originele cast te zien met opnieuw opgenomen audio. De video eindigt met de boodschap: “Bud Support Buds: Check In On Yours”. De campagne maakt gebruik van de hashtag #TogetherAtADistance om daarmee vrienden samen te brengen om elkaar te steunen, vanaf een afstandje.

"Whassup?"

'Bijna iedereen heeft de manier waarop we leven en omgaan met elkaar moeten veranderen. Als Bud brengen we mensen graag samen, maar het is momenteel niet mogelijk om samen met je vrienden wat te drinken. Dat betekent alleen niet dat je je vrienden niet hoeft te zien. We benadrukken zo op een luchtige manier om contact met elkaar te blijven houden.' aldus Sjors van Drie, Sr. Brand Manager van Bud.

Lees ook

De iconische commercial werd wereldwijd uitgezonden van 1999 tot 2002. De uitdrukking "Whassup?" werd een bekende slogan, die tot op heden nog steeds wordt gebruikt. De commercial is gebaseerd op een korte film waarin de personages tegen elkaar aan het praten waren aan de telefoon en op een komische manier “whassup?” tegen elkaar zeiden. Deze korte film werd populair op filmfestivals en uiteindelijk maakte het biermerk Bud hier een commercial van. Deze won onder meer de Grand Prix van Cannes en de Grand Clio. In mei 2006 werd de campagne ingewijd in de CLIO Hall of Fame.

De vernieuwde commercial

De vernieuwde commercial van Bud sluit aan bij de initiatieven van AB InBev om bij te dragen aan de bestrijding van COVID-19. Vanaf het begin van de thuisisolatie in Nederland organiseert Bud wekelijks livestreams in samenwerking met online streamingplatform The Cloud Rave. Zo kunnen mensen in het weekend een virtueel feestje bouwen met hun vrienden, zonder dat ze de deur uit hoeven. Bezoekers worden hierbij opgeroepen om te doneren aan het Rode Kruis. Bud verdubbelt de donaties die worden gedaan via dit platform.

Daarnaast maakte het bedrijf eerder bekend dat zij huurkorting aanbieden aan horeca en wereldwijd hun brouwerijen inzetten om handgel te produceren. Dit heeft in Europa al geleid tot meer dan 100.000 liter aan desinfectiemiddelen.