Bierbrouwer Grolsch is een van de hoofdpartners van 3FM Serious Request 2012. De actie 3FM Serious Request vindt dit jaar in Enschede plaats, het thuisgebied van Grolsch. In samenwerking met 3FM gaat Grolsch zich de komende maanden actief inzetten om de actie rondom het Glazen Huis in haar thuisgebied groot te maken en veel geld op te halen voor het terugdringen van babysterfte. Uiteraard komt Grolsch hiervoor met een bijzonder initiatief. Het wat en hoe van dit initiatief wordt 2 oktober aanstaande bekendgemaakt.
Tom Verhaegen, Algemeen Directeur Koninklijke Grolsch: “Grolsch is een grote werkgever in de regio Twente en bij veel regionale evenementen zichtbaar aanwezig. Dat betekent dat we ook nu bij deze grootschalige 3FM Serious Request actie in Enschede niet willen ontbreken. Hier in het oosten van het land leeft de cultuur van het ‘noaberschap’. Betrokkenheid en elkaar helpen is daarbij vanzelfsprekend. Deze actie is een mooie gelegenheid om zoveel mogelijk mensen bewust te maken en te mobiliseren voor het terugdringen van de wereldwijde babysterfte. Hopelijk gaat het noaberschap helpen om een geweldig bedrag op te halen voor dit goede doel.”
Over 3FM Serious Request
Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie DJ's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie en zijn online te volgen. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie. Van 18 t/m 24 december 2012 gaan de drie DJ’s in het Glazen Huis in Enschede er alles aan doen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het terugdringen van babysterfte.