Grolsch is nu qua volume de achttiende bierbrouwer in de wereld. De afstand tussen het bedrijf en de nummer tien op die lijst is echter niet zo groot, stelt Pasman. Toch is het bedrijf een relatief kleine speler in de mondiale bierwereld, dat geen tientallen miljoenen in productontwikkeling kan steken. Daarom wordt gekozen voor samenwerking met andere bedrijven zoals met Anheuser–Bush. Pasman wil nog geen details van mogelijke vernieuwingen noemen
Het is voor Grolsch belangrijk om zijn zelfstandigheid te behouden. Het bedrijf wil niet te veel afhankelijk zijn van verkoop via supermarkten en wil sterker groeien in de horeca. De brouwer heeft nu een marktaandeel van 14% in de Nederlandse biermarkt. In de supermarkten is dat enkele procenten hoger en in de horeca juist iets lager.
In het thuisverbruik winnen de huismerken aandeel ten opzichte van de A-merken. Mede hierdoor verloor Grolsch in 2005 iets terrein in de supermarkten.
Pasman denkt echter dat de huismerken niet spectaculair meer zullen groeien. Nu bepalen deze ongeveer een kwart van de supermarktverkopen. Dat aandeel zal de komende jaren nog slechts licht klimmen. Pasman denkt dat deze groei echter vooral ten koste van het middensegment zal gaan, terwijl Grolsch zich richt op de bovenkant van de markt.