Heineken 0.0
Eerder werd al bekend dat Heineken 0.0 werd verkozen tot beste supermarktintroductie volgens Foodmagazine. Nu heeft het is het bier ook door de Levensmiddelenkrant verkozen tot Beste Introductie van 2017.
Aandacht voor alcoholvrij
"Het is heel goed van Heineken om met een alcoholvrij bier te komen en er zoveel aandacht aan te besteden", vertelt Marco Moes, dkw-specialist bij Jumbo Reitdiephaven in Groningen. "Heineken 0.0 wordt goed ontvangen door klanten." Vanaf de introductie van Heineken 0.0 staat het alcoholvrije bier al in de schappen bij de Groningse Jumbo. "Heineken speelt een grote rol binnen de categorie van alcoholvrij bier", zegt Moes.
"Wij hebben een meter schap vrijgemaakt voor alcoholvrij bier. Heineken heeft een hele plank voor zichzelf. Dat is veel in vergelijking met andere bierbrouwers. Heineken en Brand zijn echte hardlopers, en beslaan dan ook meer dan de helft van ons schap. Dat is volgens het schappenplan", vertelt Moes. Ook Heineken 0.0 en Amstel Radler 0.0 verkopen erg goed en verdienen dus ook meer dan de helft van het schap. Lees het hele artikel op de website van de Levensmiddelenkrant.