Heineken op de plank

Heineken: 2,1 miljard nettowinst in 2016

Heineken maakte in 2016 weer meer winst op een hogere omzet. Vooral in Mexico en Vietnam wist de brouwer de bierverkopen op te voeren, maar ook in andere markten won Heineken aan populariteit.

15 februari 2017 om 10:12

Voor 2017 verwacht Heineken niet anders. 

Hogere winst voor Heineken

Heineken voerde de bierverkopen afgelopen jaar met 3 procent op naar ruim 200 miljoen hectoliter. De omzet steeg daarbij naar 20,8 miljard euro in 2016, tegen 20,5 miljard euro een jaar eerder. Op eigen kracht werd een plus van 4,8 procent gerealiseerd. De nettowinst steeg met 2,5 procent naar krap 2,1 miljard euro.

Voor 2017 voorziet Heineken verdere omzet- en winstgroei, geholpen door voorgenomen overnames in Brazilië en het Verenigd Koninkrijk

Biermerken van Heineken

Verschillende biermarkten

De marktomstandigheden in Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa waren zwaar. In die regio's werd als verwacht op jaarbasis iets minder bier verkocht. In Azië zag Heineken de bierverkoop met bijna 18 procent stijgen.

In Europa, de grootste markt van Heineken, werd 0,7 procent meer bier verkocht. In het laatste kwartaal van het jaar waren de resultaten wel minder dan een jaar eerder. 

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Laatste reacties