Heineken blijft sponsor Champions League

Heineken blijft sponsor Champions League

Heineken blijft de aankomende 3 jaar hoofdsponsor van het Europese voetbaltoernooi Champions League. Dat meldde de bierbrouwer, zonder aan te geven welk bedrag er met de sponsoring is gemoeid.

02 februari 2017 om 13:50


Heineken blijft in elk geval tot de zomer van 2021 sponsor van de Champions League. De bierbrouwer is al sinds 1994 sponsor van de Europese voetbalbond UEFA die de Champions League organiseert.

Tot 2005 werd de Champions League daarbij gebruikt als uithangbord voor dochterbedrijf Amstel. Sindsdien maakt Heineken onder eigen naam reclame rond het kampioenenbal. Amstel is in ieder geval t/m het seizoen 2017-2018 sponsor van de Europa League.

Volgens Heineken heeft de Champions League wereldwijd een bereik van ruim 4,2 miljard tv-kijkers. 

Heineken Champions League

Sponsordeal Formule 1 

In de zomer van 2016 sloot Heineken ook al een grote sponsorovereenkomst met het Fomule One Management voor een meerjarige sponsordeal van de Formule 1. Heineken verbond haar naam aan de Grand Prix van Monza van begin september. Dit jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

Formule 1 gesponsord door Heineken

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.