Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership

29 april 2024 om 14:17

Heineken en het Rijksmuseum in Amsterdam hebben hun bestaande samenwerking verlengd t/m eind 2025. De Amsterdamse brouwer blijft daarmee nauw verbonden aan het museum.

Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Heineken logo
Heineken flesjes leeg

Heineken x Rijksmuseum

Het partnership tussen Heineken en het Rijksmuseum is gebaseerd op een gedeelde visie om mensen op een bijzondere manier samen te brengen en (toekomstige) cultuurliefhebbers te laten genieten van kunst en geschiedenis.

Succesvolle samenwerking

In de afgelopen jaren hebben Heineken en het Rijksmuseum succesvol samengewerkt bij het organiseren van exclusieve evenementen die gericht zijn op jongvolwassenen, zoals de Heineken Music Sessions en het Rijksmuseum NEXT Tuinfeest. Ook in de komende jaren zullen Heineken en het Rijksmuseum mogelijkheden creëren om deze belangrijke doelgroep te betrekken.

Lees ook

Beide wereldbekende merken zijn partners sinds 2013, het jaar dat het Rijksmuseum volledig vernieuwd zijn deuren weer opende. Bij die gelegenheid werden bierflesjes ontworpen met werken uit de collectie. De geschiedenis van Heineken en het Rijksmuseum gaat echter verder terug, tot het einde van de 19de eeuw. Gerard Adriaan Heineken, destijds lid van de Amsterdamse gemeenteraad, was nauw betrokken bij de bouw van het Rijksmuseum, dat zich op steenworp afstand bevindt van de brouwerij aan de Stadhouderskade (nu bekend als de Heineken Experience).

Dolf van den Brink, CEO Heineken

"Wij zijn verheugd en trots om de samenwerking tussen het Rijksmuseum en Heineken opnieuw te verlengen en zo onze rijke gedeelde geschiedenis voort te zetten. Het Rijksmuseum is een icoon van Nederland en speelt een essentiële rol bij het introduceren van nieuwe doelgroepen in de wereld van kunst en cultuur. Heineken, geboren en getogen in Amsterdam, draagt graag actief bij aan deze missie om mensen samen te brengen en hen te laten genieten van bijzondere momenten.”

Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum

De band tussen Heineken en het Rijksmuseum gaat al meer dan 150 jaar terug. Ik ben er trots op dat we samen een brede groep (toekomstige) cultuurliefhebbers in contact brengen met kunst en geschiedenis.

Cookie instellingen