Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken past voor 9e keer in historie ontwerp verpakkingen aan

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken past ontwerp verpakkingen aan

23 maart 2011 om 16:32

Alle Heineken flessen, blikken en verpakkingen hebben een nieuw design. Zilvertinten in het etiket, de ovalen ring die voor het eerst wordt opengebroken en transparante bedrukking geven een frisse en moderne uitstraling aan de producten.

heineken ontwerp

Voor alweer de 9e keer sinds de oprichting van Heineken in 1873 wordt de vormgeving van het assortiment van Heineken veranderd. En dat gebeurt wereldwijd. Het resultaat van de vernieuwde vormgeving is vanaf nu te zien in de Nederlandse winkelschappen.

Het Heineken-bier is als sinds 1873 onveranderd en van uitstekende kwaliteit. Maar het etiketontwerp is vanzelfsprekend wel met zijn tijd meegegaan. De laatste keer dat wij ons design hebben aangepast was in 1998. Met deze rebranding scheppen we wereldwijd een duidelijk merkbeeld dat voor meer ‘rust’ in het schap zorgt en voor een nog betere herkenbaarheid van onze producten voor de consument”, aldus Ralph Rijks, Marketing Manager van Heineken in Nederland.

Lees ook

Heineken streeft er wereldwijd naar om het merk en de producten een universele, moderne uitstraling te geven. Zo krijgen de monoverpakkingen - de groene wegwerp draaidopflesjes van 25cl – en de bekende bruine statiegeldflesjes een nieuw etiket. Op de monoverpakking is ook de positie van de iconische rode ster op de hals van het flesjes aangepast – het staat nu boven het Heineken-logo in plaats van eronder. Bijzonder aan de monoverpakkingen zijn de nieuwe ellipsvormige reliëfbogen en het logo op de achterzijde dat ook in reliëf is weergegeven. Dezelfde ellipsvorm komt ook terug in de recent geïntroduceerd Ellipse glazen, die de brouwer momenteel door middel van een promotie in heel Nederland uitdeelt.

De traditionele, bruine flesjes van 30cl krijgen ook een nieuw, papieren etiket. Op de 25cl monoflesjes wordt het plastic etiket rechtstreeks gedrukt. Deze directe bedrukkingmethode zorgt voor een extra transparante uitstraling. Aan de verpakkingen van de 25cl monoflesjes (6 en 12 stuks) wordt tevens een nieuwe multiverpakking toegevoegd: het partypack. Deze feestelijke en glossy verpakking – met 24 flesjes – is ideaal voor een feestje thuis. Van week 15 tot week 21 komen er bovendien bijzondere UEFA Champions League verpakkingen in de winkel. Verder verandert de naam ‘Heineken Twistoff’ in ‘Heineken Draaidop’.

Ook de Heineken blikverpakkingen (33cl en 50cl) krijgen een nieuwe sprankelende vormgeving. Zowel op het blik, als in de omverpakking. Door het gebruik van grijstinten ogen de blikjes moderner. Daarnaast komt er een nieuwe verpakking op de markt: het Heineken Fridgepack. Deze sluit aan op de wensen van de consument, want het Fridgepack past perfect in de koelkast en heeft een slimme opening om handiger blikjes uit te pakken. De blikjes in het Fridgepack – er zitten er 8 in – krijgen een eigen design. Ze zijn bedrukt met ‘tactiele inkt’ - die zorgt voor reliëf op het blik - en hebben een opvallend groen lipje aan de bovenzijde.

Het oude Fridgepack met 12 blikjes krijgt een nieuwe naam en gaat ‘Kofferpack’ heten. Hierin zitten nog steeds 12 blikken van 33cl. Handig om mee te nemen als je bijvoorbeeld met vrienden een weekendje weg gaat.

  heineken producten  

Cookie instellingen