De omzet van Heineken in het eerste kwartaal van 2010 kwam uit op 2,9 miljard euro. Dat is 3,5% lager dan in de eerste maanden van 2009.
Heineken verkocht 23,6 miljoen hectoliter bier in de eerste maanden van dit jaar. Dat is iets lager dan de verwachting van 24,2 miljoen hectoliter waar analisten op rekenden. Het behaalde biervolume is 5,3 procent lager dan een jaar eerder. Helaas heeft Heineken de prijzen verhoogd, zodat een deel van de volumedaling opvangen kon worden.
In Centraal- en Oost-Europa moest het bierconcern de grootste volumedaling incasseren. Hier werd 14 procent minder verkocht. In West-Europa zette Heineken 2,4 procent minder bier af, terwijl het volume in Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië steeg.
Dit jaar zal in het teken blijven staan van het terugbrengen van de schulden en het genereren van geld, aldus het concern. Donderdag 22 april 2010 staat de algemene jaarlijkse aandeelhoudersvergadering gepland. Op de agenda staat onder meer het beloningsbeleid voor de top van het bierconcern.
SABMiller, de op een na grootstse bierbrouwer ter wereld, meldt dat het in het vierde kwartaal van het lopende boekjaar 2% meer bier af heeft weten te zetten. Het moederbedrijf van Grolsch sloot dat kwartaal op 31 maart af. Mede door de toegenomen afzet in het vierde kwartaal is de afzet over het gehele jaar gelijk gebleven