Heineken wil de wereld veroveren met Belgisch abdijbier Affligem
19 februari 2014 om 13:39
Brouwer Alken-Maes, onderdeel van de Nederlandse groep Heineken, zal dit jaar het Belgisch abdijbier Affligem in 24 landen introduceren. Bovendien krijgen deze bieren een nieuw logo, glas en fles.
Affligembier in 35 landen
Heineken wil de wereld veroveren met het Belgische abdijbier Affligem. Affligem is een internationale hit van Heineken en wordt gebrouwen door Brouwer Alken-Meas. Nu is het nog maar te krijgen in 11 landen, maar dit jaar zullen er 24 nieuwe landen bij komen. In totaal zal Affligem dan in 35 landen te koop zijn. De landen die worden toegevoegd liggen allemaal in Europa.
“We merken een sterk stijgende interesse in deze speciaalbieren zowel in het binnen- als buitenland. De afgelopen jaren steeg de verkoop vooral dankzij de uitvoer jaarlijks met circa 19 procent. Om die reden hebben we besloten de Affligem blond, Affligem Dubbel en Affligem Tripel in een aantal nieuwe landen te lanceren, te beginnen met VS en West-Europa. Daarna komen Zuid-Europa en Azië aan de beurt en later ook de Affligem Patersvat en Cuvée”, aldus Annelore Marynissen, woordvoerster van Alken-Maes.
Affligembier met een nieuw uiterlijk
Lees ook
Het bier zal ook worden voorzien van een nieuw logo, glas en fles. Nieuw is ook het gistglaasje. De Affligembieren gisten op de fles. Dat betekent dat er zich onder aan de fles wat gist bevindt. Om het degusteren te optimaliseren introduceren zij een gistglaasje waarin men na het uitschenken het gist kan deponeren. Vervolgens kan je dit apart of samen met het bier drinken.
Zie onderstaande afbeelding voor het nieuwe logo, de nieuwe fles en het vernieuwde glas.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
5 reacties
Mart Hazen (gast) op 09-06-2014 om 20:36:08
Lijkt op de truc met sigarettenpakjes. Zelfde prijs voor een pakje, maar wel van 20 naar 19 stuks! Ze moeten zich schamen. Fles is ook nieuw, maar is wel hoger dan de reguliere 33 cl fles! Ooit van de term emballage gehoord? Leuk dat men zich wil onderscheiden maar dit is toch pure marketinghype over de rug van consument en ondernemer.
Jerd jaasma (gast) op 24-04-2014 om 21:53:57
We worden wel opgelicht. Flesje 10% minder bier, van 33 naar 30 maar prijs blijft gelijk
Fons Verstappen (gast) op 21-02-2014 om 12:42:30
Haha, dat doet Heineken niet, die geeft het aan de aandeelhouders!
Maar affiligem smaakt inderdad prima. Heerlijk biertje uit Belgie.
Richard Vermeulen (gast) op 20-02-2014 om 15:03:30
Ikzelf drink liever een echte trappist, gemaakt door echt monnikken in een klooster. Wist je trouwens dat trappisten verplicht zijn om een deel van de winst te schenken aan goede doelen ? Ik weet niet of brouwerij Heineken ook zoiets doet met goede doelen ?
BiertjeDrinken.nl op 19-02-2014 om 23:18:56
Als ik de fles zo al zie, wordt het gegarandeerd een hit in die landen! Vond het er eerst zo ouderwets uit zien, maar wel heerlijk zo'n speciaal biertje drinken!