De Nederlandse Brouwers lanceren de Love Beer-campagne. Ze willen vrouwen aanmoedigen vooral hun eigen smaak te volgen.
En dat mag bier zijn!
Love Beer
De Brouwers van Nederland bekeken de afgelopen maanden gezamenlijk de perceptie van bier in Nederland bij het grote publiek.
Recent onderzoek van Edelman Berland toont aan dat men het liefst een glas bier drinkt in een gemengde groep en dat ‘gezellig’ het woord is dat zowel mannen als vrouwen het meest associëren met bier. Vrouwen lijken allerlei overwegingen te hebben voordat ze een glas bier bestellen.
Lees ook
Met deLove Beer campagne willen de Nederlandse Brouwers vrouwen laten zien dat ze zich niet moeten laten belemmeren door wat gepast is of niet. Of bestaande mythes voor waar moeten aannemen. Ze vragen de vrouwen vooral hun eigen smaak te volgen als ze een alcoholhoudende drank kiezen.
Mannen staan in de campagne uiteraard niet buitenspel, want als het om gezelligheid gaat, drinken vrouwen het liefst een glas bier in een gemengde groep.
Fabels
“MANNEN VINDEN BIERDRINKENDE VROUWEN MINDER VROUWELIJK.” Dit is een fabel, want onderzoek onder mannen en vrouwen tussen 25 en 35 jaar laat juist zien dat mannen vrouwen die bier drinken als gezellig en relaxt beschouwen. Wist je trouwens dat de associatie ‘bier is niet vrouwelijk’ vooral onder vrouwen leeft? Volg je eigen smaak!
“ALS JE NIET VAN PILS HOUDT, DAN VIND JE BIER OOK NIET LEKKER” Ook dit is een fabel, want pilsis slechts een van de vele soorten bier. Er bestaat bijvoorbeeld ook wit, blond, amber, bruin, zwart en fruit bier. Daarnaast bestaat er bier met een laag alcoholpercentage en alcoholvrij bier. Voor vrijwel elke gelegenheid, elk gezelschap, elk seizoen of gemoedstoestand is een soort bier. Volg je eigen smaak!